مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

هنر عکاسی در دوران دفاع مقدس نقش برجسته داشت

سردار یوسفی با اشاره‌ به نقش برجسته هنر عکاسی در دوران دفاع مقدس گفت: از مهمترین، زیباترین، گویاترین و ماندگارترین اسناد و آثار جنگ می‌توان به عکس‌ها و تصاویری اشاره کرد.
کد خبر: ۴۶۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ - 23June 2021

عکاس ریش سفیدی که همیشه روسفید ماندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز با «همایون مقدم» عکاس و فیلمبردار دوران دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

‌سردار یوسفی در ابتدای این دیدار، عکاس پیشکسوت و رزمنده خوزستانی دوران دفاع مقدس را ریش سفید همیشه روسفید دنیای هنر متعهد و انقلابی خواند و اظهار داشت: «مقدم» به رغم سن بالا همیشه در همه مناسبت‌ها و صحنه ها حضور جهادی دارد.

وی با ابراز خرسندی از دیدار صمیمانه با این پیشکسوت هنر عکاسی، افزود: از نکات بارز و برجسته شما این است که در همه برنامه‌ها با لباس رزم حاضر می‌شوید و این نشان از روحیه مبارزه طلبی و جهادی شماست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: خیلی از صنف‌ها در زمان جنگ، مظلوم واقع شدند از جمله خبرنگاران و عکاسان که همه را مورد توجه و پوشش رسانه‌ای قرار دادند اما کسی خودشان را مورد توجه قرار نداد.

یوسفی اشاره‌ای هم به نقش برجسته هنر عکاسی در دوران دفاع مقدس کرد و بیان داشت: از مهمترین، زیباترین، گویاترین و ماندگارترین اسناد و آثار جنگ می توان به عکس ها و تصاویری اشاره کرد که توسط عزیزانی همچون «همایون مقدم» به سختی ثبت و ضبط شدند تا امروزه محتوایی باشند برای کسانی که آن دوران پرافتخار را تجربه و لمس نکردند.

در ادامه این دیدار، «همایون مقدم» پیشکسوت هنر عکاسی و رزمنده دفاع مقدس از خاطرات خود در سنگرهای مختلف گفت و متذکر شد: هر کس به هنر و شغل و جایگاه خود متعهد باشد حتما به درجات متعالی و از جمله شهادت خواهد رسید اما افتخاری که نصیب ما شده این است که تصاویر شهدا را در قاب خاطرات به یادگار بگذاریم و این رسالت کمی نیست.

وی در پایان عضویت خبرنگار افتخاری دفاع مقدس را پذیرفت و گفت: کار برای رضای خدا و خون شهدا، تعطیلی و خستگی ندارد و من مفتخرم که در این سن و سال عضوی از خبرگزاری و رسانه‌ای باشم که در راه اعتلای فرهنگ دفاع مقدس و در بستر جنگ نرم فعالیت می‌کند.

در پایان این دیدار مقرر شد کارت عضویت افتخاری این عکاس پیشکسوت دوران دفاع مقدس در مراسمی به وی اعطا و تقدیم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار