جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس تاکید کرد؛

لزوم استفاده از گنجینه دفاع مقدس برای تقویت باورهای نسل‌های آینده

امیر «سهرابی» با تأکید بر اینکه دفاع مقدس، انقلاب را مستحکم کرد گفت: باید از گنجینه دفاع مقدس به منظور تقویت باورهای نسل‌های آینده استفاده کنیم که این امر اهتمام ویژه کارکنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس را می‌طلبد.
کد خبر: ۴۶۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ - 23June 2021

دفاع مقدس، انقلاب را مستحکم کرد/ از گنجینه دفاع مقدس برای تقویت باورهای نسل آینده استفاده شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، امیر «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ظهر امروز (چهارشنبه) در جریان بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز در نشست با کارکنان این اداره‌کل با اشاره به انتخابات 28 خرداد اظهار داشت: دشمنان انتظار داشتند در این انتخابات فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی پیدا کنند، اما ملت ایران با حضور به موقع پای صندوق‌های رأی و حماسه آفرینی، توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب کردند.

وی گفت: بازدیدهای انجام شده از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز نشان می‌دهد که فعالیت‌های زیربنایی خوبی برای احداث این مرکز انجام شده است. بخش‌های اداری مجموعه تکمیل شده و گالری و سایر قسمت‌ها نیز در حال احداث هستند. احداث این مجموعه نمونه بی‌بدیلی از اقدامات فرهنگی در استان البرز بوده که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لازم است پس از تکمیل آن، شرایط بازدید مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان از این مجموعه فراهم شود.  

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر ضرورت تولید محتوای مرتبط با هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از نسل گذشته به نسل‌های آینده موضوعی است که باید حوزه‌های علمیه نسبت به انجام آن اهتمام ورزند به گونه‌ای که نسل انقلاب و نسل‌های پس از آن بتوانند به خوبی جمهوری اسلامی و قدرت آن را درک کنند.

امیر سهرابی عنوان کرد: مردم ایران در دوران دفاع مقدس همه هستی خود را برای دفاع از ناموس، دین و میهنشان فدا کردند لذا تدبیر و امر فرمانده معظم کل قوا این است که باید از گنجینه دفاع مقدس به منظور تقویت باورهای نسل‌های آینده استفاده کنیم. با دفاع مقدس انقلاب ما مستحکم و پایدار و موجب شد مردم دنیا ملت ایران را به رشادت، ایستادگی و مقاومت بشناسند اما این فرهنگ به خوبی به نسل امروز انتقال داده نشده است که این امر اهتمام ویژه کارکنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس را می‌طلبد.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید طبق مأموریت‌های تعریف شده، با احداث مجموعه‌های فرهنگی و تولید محتوا و تجمیع سوابقی که از دفاع مقدس، شهدا و رزمندگان به دست آمده است و نیز راه‌اندازی گالری‌های آثار هشت سال جنگ تحمیلی رشادت‌های رزمندگان را به نسل‌های آینده منتقل کند.

این مسئول با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه ابرقدرت‌ها از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران اذعان داشت: دشمن قصد داشت نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند، اما با مقاومت این ملت روبرو شد و سرشکسته از مرزهای ایران گریخت. این پیروزی باید به نسل‌های آینده منتقل شود تا به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

امیر سهرابی تأکید کرد: باید به جایی برسیم که برای استفاده‌های فرهنگی از مجموعه‌های این‌چنینی، اجرای برنامه‌های آموزشی مرتبط با دفاع مقدس برای دانش‌آموزان در رأس امور قرار گیرد؛ آن وقت است که به هدف خود که انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعدی است نزدیک خواهیم شد. همچنین تدوین و نشر کتاب‌هایی که توجه قشر کودک، جوان و نوجوان را به خود جلب کنند از جمله هنرهایی است که باید به آن پرداخته شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به جذابیت مکانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز گفت: با توجه به شرایط کرونایی، تورم و مشکلات اقتصادی که تمام پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده، اما این پروژه همچنان در حال ساخت است که امید آن می‌رود با سرعتی مطلوب پیش برود و هر چه زودتر این مجموعه فرهنگی به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار