حضور حداکثری، اقتدار ملی/ کارشناس سیاست خارجی:

حضور ملت در انتخابات ساختار حاکمیت را تقویت می‌کند

کحلکی گفت: حضور ملت در عرصه‌های سیاسی هم می‌تواند بر سرنوشت آن‌ها تأثیرگذار باشد و هم می‌‎تواند ساختار حاکمیت و قدرت حکومت را در عرصه‌های مختلف تقویت کند.
کد خبر: ۴۶۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 24June 2021

حضور ملت در انتخابات ساختار حاکمیت را تقویت می‌کندغلامرضا کحلکی کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس درباره تأثیرگذاری مشارکت مردم در انتخابات بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در ابتدا باید به نگاه مشروعیت و مقبولیت اشاره کرد؛ حضرت علی (ع) مردم را ترغیب می‌کنند به اینکه ارتباطشان را با حاکمان حفظ و نظراتشان را به آن‌ها منتقل کنند و نیز حاکمان را در صحنه‌های مختلف سیاسی یاری دهند. درواقع یک رابطه متقابل و دوسویه میان ساختار، کارگزار و ملت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران برخلاف غرب بر دولت-ملت استوار نیست بلکه نظام  مبتنی بر ملت-دولت شکل گرفته و ساختار سیاسی این نظام بر پایه چنین اصلی قوام پیدا کرده است.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان این‌که هرگاه ملت پا به عرصه‌های سیاسی گذاشته‌اند، ساختار‌های حاکمیتی تقویت شده‌اند، گفت: حاکمیت به پشتوانه مردم است که می‌تواند نظر و خواست ملت را پیاده کند.

کحلکی ادامه داد: حضور ملت در عرصه‌های سیاسی هم می‌تواند بر سرنوشت آن‌ها تأثیرگذار باشد و هم می‌‎تواند ساختار حاکمیت و قدرت حکومت را در عرصه‌های مختلف تقویت کند. سیاست خارجی مستقیماً از سیاست داخلی تأثیر می‌پذیرد؛ لذا حضور مردم در انتخابات مستقیماً بر سیاست خارجی اثرگذار است. تشکیل یک دولت قدرتمند در چهارچوب پذیرش عامه و توده مردم و همراه با ولایت می‌تواند عرصه سیاست خارجی را تحت تأثیر قرار دهد.

وی در پایان به تلاش رسانه‌های غربی و معاند برای کاهش مشارکت حداکثری اشاره کرد و بیان داشت: ترند خبری شبکه‌های رسانه‌ای مانند بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال تشویق مردم به عدم حضور در انتخابات است و مشارکت حداقلی مطرح می‌شود. از نظر رسانه‌های معاند و غربی عدم مشارکت مردم در انتخابات می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را در این پیچ مهم تاریخی منزوی و شکست دهد به خصوص این دوره از انتخابات که از حساسیت‌های بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار