ذوالنوری:

حمایت از مذاکره ای که تامین کننده منافع ملی باشد، وظیفه همگانی است

مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حمایت از مذاکره ای که تامین کننده منافع و مصالح ملی باشد، وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۴۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ - 12May 2015

حمایت از مذاکره ای که تامین کننده منافع ملی باشد، وظیفه همگانی است

به گزارش گروه اخبار داخلی " دفاع پرس "، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای، تصریح کرد: معظم له در مقاطع مختلف از تیم مذاکره کننده به عنوان سربازان نظام و نمایندگان مردم در برابر طرف مقابل حمایت های جدی داشتند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تیم مذاکره کننده و نه مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: این طبیعی است که در برخی مقاطع برای حفظ منافع ملی باید رو در روی دشمن بنشینیم و با آن مذاکره کنیم.

ذوالنوری تصریح کرد: از هر مذاکره ای که به حفظ خط قرمزها، برداشته شدن تحریم ها و حفظ منافع ملی منجر شود، نه تنها وظیفه حمایت داریم، بلکه دست مذاکره کنند گان آن را حتی اگر کارمند سطح پایین وزارت امورخارجه نیز باشند، باید بوسید.

مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه خوشبین نبودن رهبر انقلاب به مذاکرات دلایل متعددی دارد، افزود: موضوع اختلاف ایران با غرب در خصوص مسائل هسته ای نیست، لذا نباید عده ای تصور کنند اگر مسائل هسته ای به بحث گذاشته شود، مشکل غرب با ایران حل می شود.

وی با بیان اینکه مساله هسته ای برای آمریکا و طرف های درگیر با ایران بر سر مساله هسته ای تنها یک دستاویز و بهانه است، افزود: اگر این مساله نیز حل شود، دشمنان نظام مسائل دیگری همچون موشک های بالستیک، صلح خاورمیانه، حمایت از تروریسم و حقوق بشر را حتی خیلی بیشتر از مسائل هسته ای برای دشمنی با ایران و نظام اسلامی مورد استفاده قرار می دهند.

ذوالنوری همچنین گفت که آمریکا و غربی ها به هیچ منطق، پیمان و اصول ثابتی پایبند ندانست و اظهار داشت: آن ها هر کجا که لازم باشد و مصالحشان نیز ایجاب کند ناجوانمردانه اقدام به فریبکاری می کنند.

مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران همچنین با اشاره به سخنان رهبری در خصوص اینکه نتیجه مذاکرات هر چه باشد، به نفع کشور است، افزود: بدون شک برخی ها طی این مدت تلاش داشتند تا بگویند علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات لج بازی نظام اسلامی است و الا آمریکا کشوری متمدن است و به محض یک اشاره از سوی ایران پای میز مذاکره می نشیند.

وی تصریح کرد: اگر این مذاکرات برای کشور نتیجه مطلوب نداشته باشد، فایده آن این است که زمینه القائات این چنینی در فضای جامعه از بین می رود و به جای آن تنفر و انزجار عمیقی در مردم نسبت به آمریکا ایجاد می شود، و مردم به ماهیت آمریکا پی برده و در عوض یک وحدت و انسجام ملی در کشور علیه دشمن بوجود می آید.

ذوالنوری با اشاره به از بین رفتن زمینه فرافکنی در کشور به عنوان دیگر پیامد مطلوب به نتیجه نرسیدن مذاکرات تصریح کرد: نسل جدیدی که گذشته سیاه دشمن را ندیده، عاقبت به پیمان شکنی، بی عدالتی و زور گویی آمریکا پی می برد و این واقعیت برای او به روشنی مشخص می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار