مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

کتب دفاع مقدس، قبل از چاپ توسط هئیت ممیزی ارزیابی شوند

سرهنگ رشیدی گفت: کتب حوزه دفاع مقدس که در استان لرستان به چاپ برسند، باید قبل از چاپ توسط هئیت ممیزی و شورای نظارت بر تالیف و نشر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بررسی و ارزیابی شوند.
کد خبر: ۴۶۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ - 24June 2021

کتب دفاع مقدس، قبل از چاپ توسط هئیت ممیزی ارزیابی می شوند

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در حاشیه جلسه کمیته گردآوری اسناد کنگره ملی 6300 شهید استان لرستان که در سالن جلسات حوزه هنری برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: در این جلسه هر کدام از نمایندگان یگان‌های نظامی و انتظامی و دستگاه‌ها گزارشی از روند گرد آوری اسناد مرتبط با کنگره شهدا ارائه دادند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد دبیر کنگره ملی شهدای لرستان یک قالب و الگوی مشخص و یک نواختی  تهیه کند و در اختیار گردآورند گان اسناد قرار دهد که مطالب را براساس همان قالب ارائه دهند.

رشیدی با اشاره به اهمیت نگارش تاریخ شفاهی فرماندهان پیشکسوت گفت: هر کدام از اعضا کمیته اسناد حداقل باید با ده تن از فر ماندهان و اشخاص تاثیرگزاراین مصاحبه انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در ادامه با بیان اینکه کمیته تالیفات کنگره 6300 شهید استان لرستان به حوزه هنری استان واگذار شده است، تصریح کرد: کتب حوزه دفاع مقدس که در استان لرستان به چاپ برسند، باید قبل از چاپ توسط هئیت ممیزی و شورای نظارت بر تالیف ونشر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بررسی و ارزیابی شوند.

وی در خصوص لوگو و طرح جلد تالیفات کنگره ملی 6300 شهید استان لرستان خاطر نشان کرد: مقرر شده است یک طرح کلی از لو گوی کنگره ملی شهدای لرستان روی جلد کتب قرار بگیرد و کتب طرح جلدی که خاص محتوای کتاب باشد مثلا فیلم نامه، نمایشنامه، تاریخ شفاهی و ...  و آرم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز پشت جلد کتب باشد و همچنین هر سازمان و نهادی که از چاپ کتب حمایت کند آرم آن سازمان نیز پشت جلد کتاب باشد.

رشیدی با اشاره به مجموعه کتب صحیفه سرخ که شامل وصیت‌نامه‌های استان لرستان است، افزود: مقرر شد بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان یک بررسی انجام دهند که این کتاب را به صورت مستقل و یا به صورت مشارکت با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  به چاپ برسانند و در غیر این صورت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این مجموعه کتب را به چاپ می‌رساند و آرم کنگره ملی شهدای لرستان نیز روی جلد کتاب درج می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به برگزاری دوره‌های آموزشی توانمند سازی نویسند گان و پژوهشگران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پس ازبرگزاری این دوره‌های آموزشی همه یگان‌ها،  کتب تاریخ شفاهی مربوط به رزمند گان و فرماندهان پیشکسوت را با قالب‌های و الگوی مشخص تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها