هلاکت ده‌ها مزدور و چندین افسر سعودی در حمله گسترده پهپادی ارتش یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موفقیت‌آمیز ۱۰ فروند پهپاد به یک پادگان آموزشی ائتلاف سعودی در داخل خاک عربستان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ - 25June 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته (پنج‌شنبه) در صفحه توئیتر خود از حمله پهپادی به یک پادگان آموزشی ائتلاف سعودی در منطقه «الودیعه» در داخل خاک عربستان و در نزدیکی مرز یمن خبر داد.

وی نوشت که ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی «قاصف k۲» مرکز فرماندهی و مراکز آموزشی و دیگر ساختمان‌های مستقر در این پادگان را با موفقیت هدف قرار دادند. این عملیات طی دو روز گذشته انجام شده است.

به گفته یحیی سریع، در این عملیات گسترده، بیش از ۶۰ مزدور از جمله چند فرمانده کشته و زخمی شدند. تعدادی از افسران سعودی نیز در بین کشته‌شدگان هستند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که مستندات این حمله از جمله تصاویر و ویدئوهای آن موجود است و منتشر خواهد شد.

ده‌ها مزدور و چند افسر سعودی در حمله گسترده پهپادی ارتش یمن کشته شدند

این‌گونه حملات در حالی ادامه دارد که هفته گذشته برخی منابع یمنی نوشتند که هیأت عمانی در سفر به صنعاء، پیامی از جانب «محمد بن سلمان» به «عبدالملک الحوثی» برده بود. محتوای این پیام این بود که دولت سعودی تعهد می‌دهد در ازای توقف حملات به خاک عربستان و توقف عملیات آزادسازی مأرب، تمامی مخارج بازسازی یمن را پرداخت کرده و حاکمیت دولت صنعاء بر شمال یمن را به رسمیت بشناسد.

جنگ یمن در حالی وارد هفتمین سال خود شده است که دولت ریاض در ابتدای آغاز یورش گفته بود در عرض چند هفته کار را یکسره خواهد کرد، اما در سال‌های گذشته به‌صورت هفتگی آماج حملات پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی قرار دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار