آمریکا:

منظور «لندرکینگ» قانونی بودن حوثی‌ها نبود!

وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور همچنان دولت مستعفی را تنها دولت قانونی یمن می‌داند و برداشت رسانه‌ها از سخنان «تیموتی لندرکینگ» اشتباه بود.
کد خبر: ۴۶۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ - 25June 2021

منظور «لندرکینگ» قانونی بودن حوثی‌ها نبود!به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه آمریکا امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای تلاش کرد تا سخنان روز گذشته «تیموتی لندرکینگ» نماینده خود در یمن را تعدیل کند.

به نوشته الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که این کشور همچون دیگر کشور‌های جهان دولت مستعفی یمن به سرکردگی منصور هادی را تنها دولت قانونی می‌داند و رسانه‌ها سخنان لندرکینگ در خصوص حوثی‌ها و جنگ یمن را اشتباه متوجه شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا افزود: «لندرکینگ توضیح داد که ممکن نیست حوثی‌ها را از معادلات دور کرد، چرا که کنترل بخشی از مناطق و ساکنانش در اختیار آن‌هاست.»

در این بیانیه همچنین آمده است که «حوثی‌ها» باید بخشی از روند صلح در یمن باشند و حملات خود را متوقف کنند.

فرستاده آمریکا در امور یمن روز گذشته طی یک مناظره آنلاین که توسط شورای ملی روابط آمریکا و کشور‌های عربی برگزار شد گفته بود: «ایالات متحده حوثی‌ها را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت می‌شناسد و به عنوان گروهی که دستاورد‌هایی را کسب کرده است... الحوثی تنها مسئول خشونت نیست و ائتلاف بخشی از آن را به دوش می‌کشد.»

این سخنان جنجال زیادی را در فضای رسانه‌ای ایجاد کرد، هرچند دولت سعودی هنوز موضع رسمی در این باره نگرفته است، اما مقامات یمنی گفته‌اند که مشروعیت انصارالله یمن ارتباطی به نظر آمریکا ندارد.

در این باره «عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله گفته است که دستاورد‌های میدانی، آمریکا را وادار کرد که انصار الله را به عنوان طرف قانونی در یمن به رسمیت شناسد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار