یمن: از سازمان ملل به جزء ارائه اسناد برائت متجاوزان ندیده‌ایم/ تصمیم گوترش علیه انصارالله نفاق آشکار است

سخنگوی دولت نجات ملی یمن تصمیم آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست ناقضان حقوق کودکان را محکوم کرد.
کد خبر: ۴۶۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ - 19June 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی و وزیر اطلاع رسانی یمن با اشاره به جنایات وحشتناک ائتلاف سعودی-آمریکایی در حق کودکان و زنان یمن طی شش سال و اندی گذشته عنوان کرد که تصمیم آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست ناقضان حقوق کودکان نفاق آشکار است.

وی به خبرگزاری «سبأنت» گفت: طی این مدت ما به جزء ارائه اسناد برائت متجاوزان و اعطای مدال افتخار به آن‌ها و خارج کردن نام عربستان از فهرست سیاه کشتار کودکان یمنی با هدف دستیابی با پول کشور‌های ثروتمند ندیده‌ایم.

الشامی تأکید کرد که تصمیم سازمان ملل در قرار دادن نام انصارالله در فهرست ناقضان حقوق کودکان «نفاق آشکار» است که به دنبال اعطای سمت دبیرکلی سازمان ملل به گوترش برای دومین بار، اتخاذ شده است.

سخنگوی دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: سازمان ملل بهتر است که برای رفع محاصره علیه یمن و توقف حملات که روزانه باعث مرگ کودکان می‌شوند، اقدام کند.

وی از رسانه‌های داخلی و خارجی و فعالان کشور‌های مختلف خواست تا جنایات ائتلاف متجاوز در حق کودکان یمن از ابتدای جنگ یمن را افشا کنند تا جهان شاهد حجم فاجعه انسانی و رسوایی سرپوشی سازمان ملل برای خوش خدمتی به قدرت‌های استکباری باشد.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار