حقوق بشر، کلیدواژه جنایات آمریکا/ یادداشت

«حقوق بشر آمریکایی»؛ نقاب مزورانه غرب برای استثمار دنیا

امروز حقوق بشر استتار عقرب جرار غرب برای گزیدن کسانی است که می‌خواهند سربلند و آزاد و بر اساس فطرت خویش زندگی کنند و این چیزی است که با سیاست‌ها و امیال امپریالیستی غرب در تضاد آشکار است، از این‌رو آزادگان جهان، همواره مورد هجمه و عوام‌فریبی غرب هستند.
کد خبر: ۴۶۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۸ - 26June 2021

حقوق بشر آمریکاییگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ با پیشرفت تکنولوژی و ورود سینما و عنصر نمایش به عرصه هنر، کم‌کم رسانه‌ها به عنوان عناصر خبری و بوق‌های تبلیغاتی دوپینگ شگرفی کرده و با کارکردهایی عمیق‌تر و اثرگذارتر در خدمت سیاسیون قرار گرفتند و به کمک رسانه، تیغ اغواگری سیاسیون بیش از قبل بران شد.

در عصر حاضر نفوذ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رسانه در جوامع مختلف (اکثریت غالب جوامع بشری) تا حدی است که رسما دروغ‌های بزرگ بسیاری در سر مردم نشانده می‌شود که از قبل آنها حقوق زیادی از توده‌های بشر لگدمال یکه‌تازی سیاستمداران شده و اغلب حتی متوجه این تضییع حقوق خود نبوده و در هر انتخابی و یا آرزویی، غوطه خوردن در بهشت ادعایی همان رسانه‌های وابسته را تمنا می‌کنند!

تمدن امروزی غرب که فعلا پیشران تمدن‌های موجود است، با کمک ابزار رسانه توانسته افسار احساسات مردم در اغلب جوامع را در اختیار بگیرد و با ترفندهای رسانه‌ای خویش بواسطه به بردگی کشیدن نوع بشر، مقاصد شوم خود را پیش ببرد و صرفا با حلوا حلوا کردن، شیرینی زیادی را به کام شیفتگانش بنشاند. مثلا بسیاری از مردم دنیا فارغ از آیین و مذهب، فرهنگ و عقیده، مشتری پر و پا قرص صنعت پورن آمریکا هستند، به طوریکه طبق برخی آمارهای تکان‌دهنده خود غربی‌ها، افراد بسیاری به سبب بردگی کردن جنسی با بیماری‌های صعب‌العلاجی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اما مخاطبان این دست فیلم‌ها بر این تصورند که افراد حاضر در فیلم در اوج لذت جنسی بوده و آزادی را به نهایت آخر خود رسانده‌اند و در حسرت دست یازیدن به بی قیدی جنسی، به انواع و اقسام انحرافات جنسی آلوده می‌شوند و یا بدتر از آن، عده‌ای برای رسیدن به آن بهشت دروغین تلاش کرده و در دام تجار انسان می‌افتند.

در مثالی دیگر، آمریکا همواره با شلاق حقوق بشر سایر ملل و دول را می‌نوازد که فی‌المثل حقوق بشر را در برخورد با مخالفین خود رعایت نکرده‌اند، حال آنکه زنده‌سوزی نزدیک به 80 نفر از پیروان فرقه محلی «دیویدیه» یکی از جنایات شنیع آنان در خاک خود است که در محلی مقدس، تعداد زیادی زن و بچه و افراد مسن را به جرم مخالفت علنی با رژیم آمریکا کباب کردند! البته فجایعی چون جنگ ویتنام، افغانستان، عراق و خرده جنگ‌های این کشور در دیگر ممالک، خود مثنوی‌های 70 من کاغذی هستند که یک فقره دل سنگ می‌خواهد تا بتواند تا انتها این خباثت‌ها را فهرست کرده و شرح دهد.

ایران عزیز نیز مانند سایر ملل از نیش مسموم و دردناک این کشور خونریز و البته خوش خط و خال در امان نمانده؛ از کودتای معروف 28 مرداد بگیر تا حمله ناجوانمردانه به هواپیمای مسافربری ایران در پرواز شماره 655 ایران‌ایر که منجر به شهادت مظلومانه 290 مسافر آن، اعم از زن و بچه و پیر و چوان شد. اگر هر وجدان بیدار و قلب سلیمی به کنکاش در تاریخ سیاه رژیم آمریکا بپردازد، با چنان چهره کریهی روبرو خواهد شد که بعید است، شسطان با آن همه ادعا، به گرد پای آن برسد.

متاسفانه در این رهگذر، وابستگی، هوسرانی و ذلت‌باری رفتار و منش اغلب سران دنیا سبب شده تا اکثر آنها ابزاری این توحش مدرن ولی بی سر و صدای آمریکا باشند و راه را برای آنها جهت نفوذ در کشورهایشان باز کنند که البته در این میان نقش مجامع مثلا جهانی و حمایتی بسیار پررنگ می‌نماید و به نوعی جاده صاف‌کن امیال پلید آمریکا هستند. نمونه بارز آن لن‌ترانی‌خوانی عفو بین‌الملل علیه ابراهیم رئیسی است که چرا در برهه‌ای از تاریخ ایران اسلامی در برخورد با منافقین خونریز نقش داشته اما هرگز اشاره نمی‌کند که سردمداران منافقیه که معترف به جنایاتشان بوده‌اند، چرا در دامان غرب و ایادیشان غنوده و خندان و غلتان به عیاشی و کارشکنی علیه ملت ایران مشغولند.

امروز حقوق بشر استتار عقرب جرار غرب برای گزیدن کسانی است که می‌خواهند سربلند و آزاد و بر اساس فطرت خویش زندگی کنند و این چیزی است که با سیاست‌ها و امیال امپریالیستی غرب در تضاد آشکار است، از این‌رو آزادگان جهان، همواره مورد هجمه و عوام‌فریبی غرب هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها