مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

روحانیت و علما راهنمایان معنوی جامعه هستند

سرهنگ «سلامی» گفت: علما و روحانیت از پیشتازان و پرچم‌داران انقلاب و دفاع مقدس بودند که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی پشت سر امام راحل (ره) میدان‌داری کردند و در واقع راهنمایان معنوی جامعه بودند.
کد خبر: ۴۶۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ - 26June 2021
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در اولین جلسه از کارگروه طلاب و روحانیت به مناسبت برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰ که با حضور رؤسای علمیه خواهران و برادران و بسیج طلاب در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: علما و روحانیت از پیشتازان و پرچم‌داران انقلاب و دفاع مقدس بودند که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی پشت سر امام (ره) پرچم دارای، بصیرت افزایی و میدان‌داری کردند و در واقع راهنمایان معنوی جامعه بودند.
 
سلامی گفت: هم در دوران با عظمت دفاع مقدس و هم در جامعه تربیت اسلامی و تدین رزمندگان اسلام و تقویت روحیه ایمان و مجاهدت در راه خدا محصول تلاش‌های مخلصانه روحانیت و علما بود.
 
مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان گفت: نقش روحانیت هم در امور تبلیغی و هم در ارتقای روحیه رزمندگان و همچنین در حوزه مدیریت و فرماندهی در تمامی ابعاد جنگ موثر و چشمگیر بوده است.
 
وی در خصوص مستند سازی آثار روحانیت در دفاع مقدس تصریح کرد: انتظار می‌رود خاطرات و اسناد و مدارک مقدس تمامی روحانیون رزمنده، شهدا روحانی، خواهران طلبه و رزمنده دفاع مقدس باید در یک برنامه زمان‌بندی شده جمع آوری و مستند‌سازی شود.
 
سلامی با اشاره به اینکه طلاب جوان و مستعدی در مدارس علمیه حضور دارند که در پیشبرد برنامه‌های مشترک می‌توانند اثرگذار باشند، خاطرنشان کرد: می‌توان از توان و ظرفیت این طلاب علاقه‌مند در حوزه تدوین تاریخ شفاهی روحانیت استان در نهضت انقلاب و دفاع مقدس و جبهه مقاومت بهره گرفت.
 
این مسئول ادامه داد: ما در مستندسازی و تهیه دانشنامه دفاع مقدس باید به موضوعاتی بپردازیم که در تاریخ بماند و مداخل مربوط به روحاینت در دایره المعارف استانی دفاع مقدس باید شناسایی و مقالات علمی در این موضوعات تدوین شود.
 
مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه از ظرفیت بالای پژوهشی برخوردار هستند که می‌توان از این ظرفیت در جهت همکاری‌های علمی و پژوهشی میان دو مجموعه بهره گرفت، افزود: با توجه به تولیدات مکتوب بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، تعامل و ارتباط با حوزه علمیه می‌تواند در غنای تولیدات علمی این مجموعه اثرگذار باشد و مادر حوزه‌های علمیه بجز فعالیت‌های فرهنگی، مستند سازی و معارف دفاع مقدس انتظار فعالیت‌های علمی، تحقیقی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت را داریم.
 
وی ادامه داد: ما وظیفه داریم طلابی را پرورش دهیم که بتوانند ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس این ملت را زنده نگه دارد و در جامعه نهادینه و گام دوم انقلاب را راهبری کند.
 
این مسئول با بیان اهمیت نام‌گذاری امکان و معابر شهدا، افزود: نام‌گذاری اماکن خود در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است و باید با این تفکر و ایده افراد در این راستا حرکت کنند و در کنار نام‌گذاری امکان مدارس حوزه‌های علمیه اهداف مرتبط با تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را نیز دنبال کنند.
 
در این دیدار پیرامون ارائه و تقویت درس دفاع مقدس در تمامی مدارس حوزه‌های علمیه استان، برگزاری دوره ضمن خدمت معارف دفاع مقدس به مدت ۱۲ ساعت ویژه کارکنان و استادان، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع دفاع مقدس در مناسبت‌های دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت طلاب در ترجمه مقالات و کتب به زبان عربی و انگلیسی، حمایت اداره کل از انجام طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌های طلاب با موضوع دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت مرکز فرهنگی در انجام برنامه فرهنگی دفاع مقدس، برگزاری همایش‌های خانوادگی ایثارگران و شهدای طلاب در استان، برگزاری محافل خاطره گویی در سالروز عملیات‌ها در مدارس حوزه علمیه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ادبی، ثبت خاطرات و سرگذشت پژوهی مادران، همسران و خواهران شهدای و رزمندگان دفاع مقدس و مقاومت مورد بحث و تبادل نظر قرار گفت.
 
روحانیت و علما راهنمایان معنوی جامعه هستند
روحانیت و علما راهنمایان معنوی جامعه هستند
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار