قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مطرح کرد؛

اعلام جرم و نظارت بر اجرای قانون در قالب سامانه «مشارکت‌های مردمی»

مسعودی‌فر گفت: سامانه «مشارکت‌های مردمی» براساس سیاستگذاری‌های قضایی ایجاد شده و موضوعاتی همچون اعلام جرم، نظارت بر اجرای قانون و بازاجتماعی شدن را مورد توجه قرار داده است.
کد خبر: ۴۶۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ - 26June 2021

اعلام جرم و نظارت بر اجرای قانون در قالب سامانه «مشارکت‌های مردمی»به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا مسعودی‌فر قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ظهر امروز در مراسم رونمایی از سامانه «مشارکت‌های مردمی» که در محل این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ عدلیه، راه‌اندازی این سامانه اولین اقدام نظام‌مند در بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت‌های مردمی در فرآیندهای قضایی است که در پایان سال ۱۳۹۸توسط رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.

وی با اشاره به این مطلب که در گذشته محدودیت‌های کارهای قضائی و رویه‌های ایجاد شده در طول فعالیت عدلیه از ظرفیت‌های نهادهای مردمی استفاده نمی‌شد، عنوان کرد: سامانه «مشارکت‌های مردمی» براساس سیاستگذاری‌های قضایی ایجاد شده و موضوعاتی همچون اعلام جرم، نظارت بر اجرای قانون و بازاجتماعی شدن را مورد توجه قرار داده است.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: با توجه به اهمیت به‌کارگیری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در فرآیند قضائی در سند تحول قوه قضائیه چهار برنامه نهادهای مردمی در دستور کار قرار گرفته است.

مسعودی‌فر در پایان گفت: دریافت و اعلام جرم تا پیش از این در قالب فرآیندی واحد صورت نمی‌گرفت که با راه‌اندازی سامانه «مشارکت‌های مردمی» یک فرایند واحد الکترونیکی در کشور در این خصوص ایجاد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار