آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با مسئولان قضایی خراسان رضوی:

حق خون شهدا با تحقق عدالت در جامعه ادا می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همه مسئولان در قبال تحقق عدالت در جامعه به عنوان حق خون شهدا وظیفه دارند و در این میان، دستگاه قضا به عنوان پرچم‌دار اگر بتواند حقی را برگرداند و به مردم کمک کند، ثوابش با هیچ چیز در این دنیا قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۴۶۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸ - 27June 2021

به گزارش دفاع‎پرس از مشهد، آیت الله «سید احمد علم الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در دیدار با مدیرکل دادگستری خراسان رضوی و دیگر مسئولان قضایی استان، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: خوشبختانه در این یک سال، شاهد هماهنگی خوب قوه قضاییه با دیگر بخش‌های کشور بودیم و دستگاه قضا در استان، کارنامه موفقی برای خود رقم زده است.

وی ادامه داد: ظرفیت این استان بسیار بالاست و اگر فردی مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، باید به نحو احسن آن را انجام دهد و از طرفی لازم دانستم به عملکرد بسیار قابل قبول قوه قضاییه در برابر ناهنجاری اخلاقی در این استان اشاره کنم که در این یک سال موفق عمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که شهر امام رضا (ع) موقعیت حساسی دارد که نیازمند همراهی دستگاه قضا برای برقراری هرچه بهتر آسایش و امنیت است، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در نقطه عطف تاریخ خود قرار دارد که شما بزرگواران در این موقعیت اثرگذار هستید، شما عزیزان می‌توانید تحولی که در قوه قضاییه ایجاد شد را حفظ کنید و ادامه دهید.

ایشان اضافه کرد: طبیعی است هر تحولی مشکلات کوچکی خواهد داشت که با همراهی و همیاری شما عزیزان برطرف می‌شود، اگر مردم به قوه قضائیه اعتماد داشته باشند، دیگر از نقص‌های مدیریتی کشور نمی‌ترسند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اعتماد مردم، این اعتماد را سرمایه هر دستگاه اجرایی دانست و گفت: اگر این اعتماد ایجاد شود، امید و انگیزه در مردم هم بالا می‌رود که این تحول ایجادشده در قوه قضاییه همین اعتماد را ایجاد کرد است، البته این تحول باید توسعه پیدا کند و ماندگار باشد.

وی بیان کرد: شاهد سختی‌های وارد شده به مردم هستید که با فسادها دو چندان شده بود، با همت قوه قضائیه و برخورد با مفسدین، امید دوباره‌ای در دل مردم ایجاد شد، اگر بنا شد این تحول ادامه پیدا نکند، آرامش مردم نیز از بین می‌رود؛ ماندگاری این تحول به فعالیت بدنه دستگاه قضا بستگی دارد که اثرگذار خواهد بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بسیاری از مدیران کلان تصمیماتی به نفع مردم اتخاذ کرده بودند که به خاطر کارشکنی مدیریت‌های میانی، آن تصمیمات اجرا نشد، قوه قضائیه باید دارای هماهنگی در همه بخش‌هایش باشد تا نقطه تحول ادامه پیدا کند؛ اگر بدنه با تصمیمات کلان مدیران هماهنگ شود، تصمیمات به خوبی اجرا می‌شود که از شما عزیزان درخواست می‌کنم متوجه این امر باشید، کارشناسان و مشاورانی که در این دستگاه وجود دارند باید زیر نظر مسئولان قضایی باشند تا تخلفی صورت نگیرد.

وی با بیان این‌که گاهی اوقات یک نظریه کارشناسی اشتباه سبب می‌شد عمری بگذرد و خانواده‌ای سرپرست خودش را برای چندین ماه از دست بدهد، یادآور شد: نوع اخلاق شما عزیزان وظیفه‌مدار بسیار مهم است که خوشبختانه شما عزیزان به آن اهتمام دارید، رعایت عدالت خواسته مردم است که این امر با نحوه برخورد شما عزیزان آمیخته است و مستلزم آن است که شما با دقت زیاد پرونده‌های مردم را پیگیری کنید تا حتی ذره‌ای ناعدالتی صورت نگیرد.

علم‌الهدی در انتها با تأکید بر اینکه برای بی‌توجهی در سرنوشت یک انسان، باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشیم، گفت: همه مسئولان در قبال تحقق عدالت در جامعه به عنوان حق خون شهدا وظیفه دارند و در این میان، دستگاه قضا به عنوان پرچم‌دار اگر بتواند حقی را برگرداند و به مردم کمک کند، ثوابش با هیچ چیز در این دنیا قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار