نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

مدیریت جهادی توقع جامعه را برآورده خواهد کرد

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: دولت زمانی می‌تواند توقعات مردم را پاسخ بدهد که جهادی و با همت کار کند و خدای نخواسته اگر توقع مردم برآورده نشود، گویی توقع مردم از نظام برآورده نشده است.
کد خبر: ۴۶۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲ - 04July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» امروز در دیدار با اعضای منتخب شورای شهر ششم، با اشاره به حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد اظهار داشت: بسیاری افراد با انگیزه و انتظار تحول در شهر در انتخابات شوراها شرکت کردند. 

وی افزود: دولت جدید، دولتی است که مردم بسیار از آن متوقع هستند، مردم از این دولت نه تنها توقع اداره کشور و حل مشکلات را دارند بلکه می‌خواهند زندگیشان را توسعه دهد و شاید بتوان گفت مردم نسبت به این دولت، بیشترین توقع از دولت‌های پس از انقلاب دارند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که اگر این دولت تنها به حل نیازهای روزمره مردم بپردازد، دولت شکست خورده است، خاطرنشان کرد: این دولت زمانی می‌تواند توقعات مردم را پاسخ بدهد که جهادی و با همت کار کند و خدای نخواسته اگر توقع مردم برآورده نشود، گویی توقع مردم از نظام برآورده نشده است. 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: شورای شهر نیز چنین وضعیتی دارد که باید جهادی کار کند، اگر تنها امور شهرداری و مصوبات را دنبال کند، مردم راضی نمی‌شوند، مردم به این قانع نیستند که تنها روزمره‌شان اداره شود، مردم انتظار دارند زندگیشان توسعه پیدا کند.

علم‌الهدی بیان داشت: در شورای قبل خیلی کارها انجام شد و قدم‌های خوبی برداشته شد به‌خصوص در حاشیه شهر و این انتظار از این دوره شورای شهر نیز وجود دارد که نسبت به قبل، کار بیشتر انجام داده و در مسیر پر کردن خلأها قدم بردارند، تلاش کنید با برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی کار، امور را پیش ببرید؛ امکانات شهری ما خیلی فراوان است، هر دوره شورای شهر را می‌ترسانند که هزینه‌ها و بدهی‌ها زیاد است در حالی که تا به الان هیچ شهردار و شورایی، بودجه‌ای برای انجام کار کم نیاورده است. 

نماینده ولی‌ فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این‌که شیب توسعه شهری به سمت مناطق مرفه‌نشین بوده، ابراز داشت: خوشبختانه شهردار دوره قبل شیب شهر را عوض کرد و به سمت مناطق کم‌برخوردار حاشیه شهر تغییر داد، شهرداران بعد نیز همین مسیر را ادامه دادند، شما نیز باید توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشته باشید و امکانات زندگی را برایشان فراهم کنید. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که باید انحراف فرهنگی گذشته را اصلاح کنید و این تحول که شیب رشد شهر به سمت مناطق کم‌برخوردار تغییر پیدا کرده را ادامه دهید، تصریح کرد: سال‌هاست با جریان قدرت و ثروت درگیر هستیم، ۳۰ سال است اطراف حرم امام رضا (ع) خاکروبه است و این بزرگ‌ترین ننگ برای شهر است، پا به کفش کنید و مسئله منطقه ثامن را حل کنید، اطراف حرم کانون پاساژ و کالای خارجی نشود، این بر خلاف هویت رضوی است، اطراف حرم را یک جزیره کیش درست نکنند که وسط آن یک گنبد طلا باشد! 

وی یادآور شد: در مورد ارتفاع ساختمان‌های اطراف حرم نکاتی را گفتم که زیر ساختمان‌ها را نیز تمامأ پارکینگ ایجاد کنید، تلاش کنید در اسرع اوقات این کار انجام گیرد؛ نباید ساخت‌وسازهای اطراف حرم به گونه‌ای باشد که هویت حرم امام رضا (ع) زیر سؤال برود که امیدواریم این طرح‌ها با همت و تلاش شما به سرانجام برسد و این خرابه از اطراف حرم جمع شود. 

علم‌الهدی خاطر نشان کرد: شما را مردم انتخاب کردند که این انتخاب، آخرش امضایی دارد و آن امضای علی بن موسی الرضا (ع) است زیرا هیچ شهروندی در مشهد بالاتر از خود امام رضا (ع) نیست‌؛ امضای امام رضا (ع) مبتنی بر ترویج هویت رضوی در این شهر است، سعی کنید توسعه شهری با هویت امام هشتم اتفاق بیافتد. 

وی با بیان این‌که بسیاری از سوءاستفاده‌گران تلاش می‌کنند هویت شهر امام رضا (ع) را از بین ببرند، گفت: تا قبل از سال ۱۳۹۸ شهد ۳۲ میلیون زائر داخلی و ۴ میلیون زائر خارجی داشته که بهترین بازار کالای گردشگری است، جریان قدرت و ثروت به دنبال این هستند که سرمایه‌گذاری کنند و از موقعیت گردشگری گوناگونی که به وجود می‌آورند، سود ببرند؛ برخی سرمایه خود را از کیش و نقاط دیگر به مشهد می‌آورند تا با ایجاد مراکز خاص تفریحی، از موقعیت حضور زائران داخلی و به خصوص زائران خارجی به نفع سودجویی خود استفاده کنند، برای حرمت و هویت مشهد باید نگاه ویژه‌ای داشت. 

امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که هیچ مکاتبه‌ای برای امور شخصی با شورای شهر نداشته و نخواهم داشت، تصریح کرد: بنده هیچ تحمیلی به هیچ شورای شهری نداشتم و هیچ توقعی نیز از شما نسبت به خود ندارم، عرض می‌کنم اگر کسی به‌عنوان وابسته من به شما مراجعه کرد و از شما خواسته‌ای داشت، از همین الان حق دارید او را تکذیب کنید و به‌عنوان یک سوءاستفاده‌گر تحویل دادگاه بدهید؛ تمام نامه‌های من مشخص و روشن است که برای گره کار مردم مکاتبه شده است، همین الان اعلام می‌کنم هیچ تقاضایی از شورای شهر ندارم.

وی با بیان این‌که ما باید به‌عنوان عبادت خدا به مردم خدمت کنیم، گفت: مراقب اختلاف نظرها باشید و نگذارید اتحاد شما بهم بخورد، اختلافات خود را بین خودتان حل و فصل کنید و آن را وارد فضای مجازی نکنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار