رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بزرگداشت شهدای هفت تیر یادآور عبور ملت از شرایط سخت است

اوحدی گفت: اگر تاکید بر برگزاری بزرگداشت شهدای هفتم تیر و سالروز بمباران شیمیایی داریم به خاطر این است که یکی از رسالت‌های بزرگ ما نقل سینه به سینه تاریخ شفاهی و خاطرات به نسل‌های بعدی انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۴۶۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ - 28June 2021

بزرگداشت شهدای هفت تیر یاداوری عبور ملت از شرایط سخت استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پنل علمی بررسی ابعاد حقوقی حقوق بشر آمریکایی که امروز (دوشنبه) در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: کار‌هایی در دولت‌ها برای پییگیری ابعاد نقض حقوق بشر امریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی و اتفاقات دیگر انجام شده، اما به دلیل نقص قوانین بین المللی به سرانجام نرسیده است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در خصوص نقض حقوق بشر توسط آمریکا می‌توان مورد استناد قرار داد، قانون منع استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی به ویژه سلاح‌های شیمیایی است که البته راهکار‌های اجرایی برای برخورد با دولت و مجموعه‌هایی که از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند دیده نشده و همین امر باعث شده تا پیگیری‌ها طول بکشد.

اوحدی با اشاره به بهانه‌جویی کشور‌های غربی برای عدم استفاده ایران از این قانون گفت: دنیای استکبار اعلام می‌کند، چون جنگ ایران و عراق قبل از تصویب پروتکل مذکور بوده نمی‌توانند آن را برای جنگ تحمیلی لحاظ کنند. البته با توجه به ظرفیت حقوقی ما، قطعا باید در این خصوص کار جدی صورت گیرد. یکی از ظرفیت‌های موجود این است که بعد از جنگ عراق با ایران، سازمان ملل هیئتی را به ایران فرستاد و گزارشی را از جنایت‌های صدام تهیه کرد، بعد از این آمانو صحبتی در سازمان ملل کرد و گفت رژیم صدام شروع کننده، متجاوز و محکوم در جنگ است.

وی اضافه کرد: در طول ۴۲ سال عمر انقلاب فراز و نشیب‌های متعددی داشتیم. اگر تاکید بر برگزاری بزرگداشت شهدای هفتم تیر و سالروز بمباران شیمیایی داریم به خاطر این است که یکی از رسالت‌های بزرگ ما نقل سینه به سینه تاریخ شفاهی و خاطرات به نسل‌های بعدی انقلاب است. باید ببینیم با چه رویکرد و سیاست‌هایی از این فراز و نشیب‌های سخت عبور کردیم و هزینه‌های سنگینی پرداخت شد. امروز در چهلمین سالگرد فاجعه دردناک بمبگذاری در حزب جمهوری و شهادت مظلومانه اعضای این حزب، یکی از اهداف این نشست‌ها بیان واقعیات و تحلیل لایه‌های گذشته تاریخ و درس گرفتن است.

اوحدی بیان داشت: به برکت خون شهدا مردم با بیعت با امام راحل از گردنه‌های عبور کردند و امروز که با دست پر هستیم با همان کلیدواژه و رمز عبور در اوج افتخاریم. هفته پیش حرف از رونمایی موشک با برد بلند هفت هزار کیلومتر بود در شرایطی که زمان جنگ برای داشتن کوچکترین تجهیزات محتاج بودیم و هواپیمای مسافربری ما را زدند، اما امروز پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکا را زمین‌گیر می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار