مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی مطرح کرد؛

جمع آوری یک میلیون سند از نقش استان مرکزی در دفاع مقدس

سرهنگ کریمی گفت: تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس گامی بلند در راستای انتقال صحیح فرهنگ و معارف دفاع مقدس به آیندگان است و با توجه به اقدامات میدانی برای پرداختن به همه مسائل دخیل در دفاع مقدس از هیچ موضوعی غافل نخواهیم شد.
کد خبر: ۴۶۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ - 28June 2021

جمع آوری یک میلیون سند از نقش استان مرکزی در دفاع مقدس

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (دوشنبه) در نشست تخصصی کمیته‌های دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: از سال گذشته یک سازماندهی برای کلیه افرادی که توانایی کمک در دانشنامه استانی دفاع مقدس استان را داشتند، انجام شد و یک جمع نخبگانی متشکل از اساتید دانشگاه، پیشکسوتان دفاع و مقاومت و جوانان شکل گرفت.

کریمی تصریح کرد: کنگره شهدای استان مرکزی زیرساخت‌های بزرگی برای انجام هرگونه اقدامات پژوهشی در حوزه دفاع مقدس فراهم کرد که یکی از آنها جمع آوری یک میلیون سند در حوزه نقش استان مرکزی در دفاع مقدس بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: در راستای تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس با تجربیات ارزشمند و زیرساخت های فراهم شده کار به شکل رسمی از سال گذشته آغاز شد که شورای عالی دانشنامه در ابتدا تشکیل و پس از اقدامات میدانی شوراهای شهرستان ها، کمیته های تخصصی نیز تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ مدخل و بیش از ۱۲۰ مقاله در راستای تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس نهایی شده و بیش از ۲۰۰ نفر نیز در کارگاه های تخصصی آموزش دیده اند که با توجه به گستردگی کار رویش های مداخل و تدوین مقالات نیز ادامه خواهد داشت.

کریمی بیان کرد: تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس گامی بلند در راستای انتقال صحیح فرهنگ و معارف دفاع مقدس به آیندگان است و با توجه به اقدامات میدانی برای پرداختن به همه مسائل دخیل در دفاع مقدس از هیچ موضوعی غافل نخواهیم شد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تلاشهای همه جانبه و حمایت های استانی تا پایان سال شاهد به چاپ رسیدن جلد اول دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی باشیم و این مهم گامی بلند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جلوگیری از تحریف دفاع مقدس خواهد بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در پایان گفت: استان مرکزی این افتخار را دارد که همزمان با تهیه دانشنامه دفاع مقدس اقدامات مهم دیگر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچون برقراری ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت، بازدید اقشار مردم از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان و جشنواره های فرهنگی و هنری را انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها