مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف خبر داد؛

مرحله دوم طرح ساماندهی داوران قرآنی از نیمه دوم سال

قره شیخلو گفت: طرح ساماندهی داوران طرحی است که داوری مسابقات قرآن کریم را به یک سیستم متناسب و هدفمند رسانده و سلیقه کمترین اعمال دخالت را در داوری‌های مسابقات داشته است.
کد خبر: ۴۶۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ - 29June 2021

مرحله دوم طرح ساماندهی داوران قرآنی از نیمه دوم سال

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مهدی قره شیخلو» مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگویی اظهار داشت: در حال حاضر یکی از اقدامات سازمان اوقاف برپایی مقدمات چهل و چهارمین مسابقات سراسری در چند مرحله شهرستانی و استانی و ملی است.

وی در خصوص طرح ساماندهی ارزیابی داوران مطرح کرد: سال گذشته طرح ساماندهی داوران را برای اولین بار در مرکز قرآنی سازمان اوقاف آغاز و تصویب کردیم. این طرح برای این بود تا داوری مسابقات قرآن یک سیستم متناسب و هدفمند پیدا کرده و سلیقه کمترین اعمال دخالت را در داوری‌های مسابقات قرآنی داشته باشد.

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: در مرحله اول داوری ۱۷۰۰ نفر در فراخوان اعلام شده، شرکت کردند. مرحله اول آزمون کتبی بوده و به حد نصاب رسیدگان به مرحله دوم شبیه‌سازی ورود پیدا کردند سپس برای مصاحبه علمی دعوت شدند. در مجموع این سه مرحله تمام شده است. در دو هفته گذشته دوره‌هایی آموزشی برای منتخبین انجام شد و حدود ۳۲۰ نفر در مجموع خواهران و برادران برای داوری منتخب شدند.

قره شیخلو با اعلام اینکه در داوری مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری از این داوران بهره‌مند خواهیم بود ادامه داد: در داوری مرحله شهرستانی از این داوران استفاده خواهیم کرد و امیدواریم در شش ماه دوم امسال در صورت وجود شرایط مرحله دوم این طرح برای بازماندگان انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه داور‌های شرکت کننده در این طرح را به‌صورت رسمی خواهیم شناخت گفت: این داور‌های شرکت کننده در این طرح را به‌عنوان داور‌های رسمی شناخته و به دستگاه‌های مختلف معرفی می‌کنیم. از آنجایی که گزینش آن‌ها به‌صورت سلسله وار انجام می‌شود به آن‌ها گواهینامه رسمی از سوی ستاد عالی مسابقات داده خواهد شد.

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ادامه داد: این طرح کمک می‌کند تا داوری نظم و نظام علمی پیدا کند. در گذشته بسیاری از افراد بدون هیچ ضابطه‌ای داوری می‌کردند و این برای سیستم مسابقات بعد از چهل سال خیلی وجهه مناسبی نداشت به همین دلیل در این طرح داوران آموزش‌های لازم را به جهت داوری نظام‌مند خواهند دید. بعد از دریافت مدرک نیز سازمان اوقاف آن‌ها را رها نمی‌کند بلکه آموزش سالانه داوران و نظارت و ارزیابی آنان نیز از جمله دیگر کار‌هایی است که استمرار خواهد داشت.

تفاوت در نوع دعوت از کشور‌ها در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی

وی گفت: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در حال آمادگی برای مقدمات سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است. کشور‌ها را احصا کردیم و امسال نوع دعوت کشور‌ها از سال‌های قبل متفاوت خواهد بود.

قره شیخلو ادامه داد: بنای ما برگزاری حضوری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مرحله نهایی و فینال است که در پایان سال برپا خواهد شد. امیدواریم تا آن زمان واکسیناسیون نیز انجام شده و فعالیت‌ها مانند سابق از سر گرفته شود.

ارزیابی ۲۰۰ داور طرح ساماندهی در مسابقات شهرستانی

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: مرکز قرآنی فعالیت‌های آموزشی را امسال شروع کرده است که در سطح آموزش‌های عمومی در بقاع متبرکه و در سطح آموزش‌های تخصصی به صورت استانی انجام می‌شود. از این منظر از ۲۰۰ داور طرح ساماندهی ارزیابی داوران در مسابقات شهرستانی استفاده شده و عملکرد آن‌ها در این دوره از مسابقات ارزیابی می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار