روسیه مسدود شدن وب‌سایت‌های نزدیک به جریان مقاومت را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه مسدود شدن پایگاه‌های اینترنتی رسانه‌های جریان مقاومت توسط آمریکا را محکوم کرد.
کد خبر: ۴۶۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴ - 01July 2021

روسیه مسدود شدن وب‌سایت‌های نزدیک به جریان مقاومت را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه روسیه، مسدود شدن بیش از سی وب‌سایت نزدیک به جریان مقاومت از جمله پایگاه‌های اینترنتی شبکه‌های «العالم»، «المسیره» و «پرس تی‌وی» را محکوم کرد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یادآوری کرد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در آمریکا، بیست و دوم ژوئن دسترسی به بیش از سی پایگاه اینترنتی را محدود کردند.

زاخاروا در ادامه گفت: «ما مسدود شدن وب‌سایت‌ها به دلایل سیاسی و رها کردن ارزش‌های دموکراتیک به سود منافع واشنگتن را محکوم می‌کنیم».

وزارت دادگستری ایالات متحده شامگاه سه‌شنبه (اول تیرماه) با صدور بیانیه‌ای به بهانه «نقض تحریم‌های آمریکا»، دامنه اینترنتی ۳۳ وب‌سایت مورد استفاده اتحادیه رادیو‌ها و تلویزیون اسلامی و سه وب‌سایت متعلق به کتائب حزب‌الله عراق را توقیف کرد.

در تصویری که برای اعلام مسدودی این رسانه‌ها روی این وب‌سایت‌ها قرار داده شده به قوانینی برای توجیه این اقدام استناد شده که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد دارایی‌های نهاد‌های دخیل در «قاچاق فناوری‌ها، مواد و سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک و یا دخیل در ساخت، واردات، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی را مصادره کند.

آمریکا پیش از این در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ دامنه دات‌کام خبرگزاری فارس را مسدود کرده بود. در ایمیلی که در آن زمان از طرف سرویس دهنده بین‌المللی این دامنه برای خبرگزاری فارس ارسال شده به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی «دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست SDN» عنوان شده بود.

دولت آمریکا علاوه بر این، شهریورماه سال ۱۳۹۹ اعلام کرد سه وب‌سایت مورد استفاده توسط شرکت‌هایی را که در انتقال نفت ایران به ونزوئلا نقش داشته‌اند توقیف کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها