عضو هیئت مؤسس سازمان جهاد سازندگی:

فرهنگ جهاد و خدمت، میراث جاودان جهادسازندگی است

«امان‎پور» گفت: فرهنگ جهاد و خدمت با انحلال جهادسازندگی به پایان نخواهد رسید. حتی اگر تنها هم باشیم، نباید از موضوع جهادگری دست برداریم.
کد خبر: ۴۶۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ - 03July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «محمدتقی امان‎پور» عضو هیئت مؤسس جهاد سازندگی در سلسله جلسات یادواره سنگرسازان بی سنگر خراسان رضوی که در محل یادمان شهدای جهادسازندگی خراسان برگزار شده بود، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: روایت شده که برای زندگانی دنیوی مؤمن، دو رسالت بسیار مهم وجود دارد که در وهله اول عبادت خداوند و بعد از آن گره‌گشایی از کار خلق اوست.

وی افزود: کارویژه و هدف آرمانی جهادسازندگی، خدمت به مردم بود لذا نباید قائل به این باشیم که با انحلال این سازمان، روحیه مجاهده و خدمت از این جامعه رخت بربسته است بلکه واقعیت این است که فرهنگ، مدیریت و اندیشه جهادی در راه رسالت پیامبرگونه جهادگران و مصلحان جامعه نهادینه شده و امتداد دارد.

عضو هیئت مؤسس جهاد سازندگی، تزکیه، تعلیم و حکمت‌آموزی را سه گام اساسی برای خودسازی دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرموده بودند که اگر می‌خواهید جامعه را بسازید، خودتان را بسازید و اگر سه گام اساسی خودسازی در وجود ما محقق شد، آن‎گاه به مقامی می‌رسیم که می‌توانیم گره از کار مردم باز کنیم.

وی ادامه داد: کسانی که مؤسس جهادسازندگی بودند و در این سنگر مهم فعالیت داشتند، هرگز متوقف به رسیدن به موقع پول و امکانات نبودند و منتظر تجهیزات نمی‌ماندند بلکه آن‌ها بودند که فرصت‌ها را خلق می‌کردند و پروردگار عالم نیز برپایه ایمان و اراده آن‌ها، منابع مالی را از ناممکن‌ترین مراجع در خدمت جهادشان قرار می‌داد.

امان‎پور در تشریح خاطره‌ای از ماجرای کمک خیران خوزستانی به جهادگران گفت: در خوزستان زمانی فرا رسید آقای «احمد مدنی» استاندار خوزستان به صراحت اعلام کرد که اعتقادی به تأمین بودجه جهادسازندگی ندارد لذا آقایان یحیوی و سفیدگر که بازاری بودند، به بازار اهواز رفتند و به همه کسبه اطلاع دادند که نماینده امام به خوزستان آمده و قصد آغاز کار را دارد اما استاندار بودجه لازم را متوقف کرده است. هیچ‌گاه از یاد نمی‌برم که 750 هزار تومان که حقیقتاً رقم قابل توجهی بود، با کمک بازاریان اهواز جمع آوری شد و جهادسازندگی شروع به کار کرد.

وی ابراز داشت: همانطور که اسلام در کربلا و با به شهادت رسیدن سید و سالار شهیدان به پایان نرسید، فرهنگ جهاد و خدمت نیز با انحلال جهادسازندگی به پایان نخواهد رسید. هیچ‌گاه نباید از خاطر ببریم که شعار جهاد سازندگی، «قُل إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثنَى وَفُرادى» بود که بر مبنای آن، حتی اگر تنها هم باشیم، نباید از موضع جهادگری دست برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار