اعلام آمادگی صنعاء برای مبادله تمام اسرای جنگ یمن در دیدار رئیس کمیته صلیب سرخ

رئیس کمیته عالی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از اعلام آمادگی صنعاء برای اجرای عملیات تبادل تمام اسرا خبر داد.
کد خبر: ۴۶۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ - 05July 2021

اعلام آمادگی صنعاء برای مبادله تمام اسرای جنگ یمن در دیدار رئیس کمیته صلیب سرخبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته عالی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن با «پیتر مائورر» (Peter Maurer) رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در صنعا دیدار کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، المرتضی در این دیدار شرح کاملی از تخلفات ائتلاف متجاوز علیه اسرا ارائه کرد و از صلیب سرخ درخواست کرد تحرکی جدی برای بازدید از زندان‌ها و اطلاع از وضعیت اسرا داشته باشد.

این مقام یمنی بار دیگر تأکید کرد که صنعاء این آمادگی را دارد که تمام اسرا مبادله شوند.

تعدادی از اسرای یمنی در زندان‌های مأرب تحت شکنجه نیرو‌های ائتلاف سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین «فهمی یوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن فاش کرد که سعودی‌ها برخی از اسرای یمنی را می‌کشتند و اعضای بدن آن‌ها را می‌فروختند.

در سال گذشته (۱۳۹۹)، بزرگترین توافق تبادل اسرا میان دولت نجات ملی (صنعاء) و دولت مستعفی (مقیم ریاض) اجرا شد، اما ریاض حاضر نیست خیلی از اسرا را آزاد کند و در طرف مقابل -به گفته مقامات صنعاء- سعودی‌ها ارزشی برای شبه‌نظامیان خود که اسیر شده‌اند قائل نیستند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها