رئیس رسانه ملی:

اهل قلم و نویسندگان استوانه‌های هویتی و تاثیرگذار جامعه هستند/ جانمایه رسانه‌های مدرن همچنان کتاب است

علی‌عسگری با بیان اینکه اهل قلم و نویسندگان استوانه‌های هویتی و تاثیرگذار جامعه هستند، گفت: جانمایه رسانه‌های مدرن همچنان کتاب است.
کد خبر: ۴۶۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ - 05July 2021

//به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما امروز در نشست هم اندیشی شورای عالی کتاب سازمان صداوسیما، اظهار داشت: اهل قلم و نویسندگان می‌توانند استوانه‌های هویتی و تاثیرگذار جامعه باشند.

وی افزود: ریشه رسانه‌های امروز از لحاظ تمدنی کتاب بوده است و پس از آن بقیه رسانه‌ها خلق شدند.

علی عسگری تصریح کرد: کتاب همچنان اثرگذار است و صدا و سیما در قالب شورای عالی کتاب که ایجاد کرده حامی کتاب است و به ترویج کتاب و کتابخوانی کمک می کند تا مردم از آن بیشتر استفاده کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: نقش سایر نهادهای فرهنگی در کنار صداوسیما از جمله آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاهها در معرفی و ارتقای کتابخوانی مهم است.

وی اضافه کرد: معاونت سیما، صدا و معاونت استان‌ها در این زمینه فعال هستند و بنده از تمام ناشران و نویسندگان که در این زمینه مشارکت می کنند و بهترین برنامه ها را برای صدا و سیما مهیا می کنند، تقدیر می‌کنم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به مشاهده منحنی تنوع عناوین کتاب ها گفت: منحنی تنوع کتاب‌ها در کشور هنوز کافی نیست اما در حال رشد است و در کنار آن منحنی ترجمه کاملا دگرگون شده است.

وی ادامه داد: تولیدات داخلی کتاب بسیار بیشتر از ترجمه است و ترجمه نسبتا کم شده است. اینجا نمی‌خواهیم بحث نفوذ فرهنگ تمدن غرب را از طریق ترجمه مطرح کنیم که چگونه از فرهنگ و هویت ملی خودمان در قبال ترجمه صیانت کنیم یعنی بهترین ها را از جهان بگیریم اما فرهنگ و هویت خود را حفظ می‌کنیم تا باعث تخریب هویت اسلامی ما نشود.

علی‌عسگری گفت: ما در کتابخوانی در زمره 10 کشور برتر جهان نیستیم اما در پله سیزدهم یا چهاردهم دنیا قرار داریم اما تنوع عناوین فوق العاده رشد کرده است و این مهم به خاطر وجود رهبر انقلاب اسلامی است که کاملا به شکل بی‌نظیری به کتاب توجه دارند و آن را پیگیری می‌کنند.

رئیس رسانه ملی افزود: شاید در این جنجال رسانه‌ای مدرن که ایجاد شده اثر کتاب کمتر شود اما شاهدیم که کتاب همچنان در دنیا جایگاه تراز بالا را دارد از لحاظ تنوع و حجم، مطالعه روزانه متاسفانه کم است که باید آن را افزایش دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: اگر روزی کتاب برترین رسانه کره زمین بود امروز رسانه‌ی مدرن جای آن را پر کرده است اما در خدمات متقابل می‌بینیم همچنان جانمایه رسانه‌های مدرن اگر بخواهند با سلامت و کیفیت عمل کنند باز هم کتاب است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار