امضای سند همکاری میان جشنواره «صالح» و شبکه «کربلا»

رئیس جشنواره بزرگ «صالح» از امضای سند همکاری میان این جشنواره و شبکه «کربلا» خبر داد و گفت: امضای این سند همکاری باعث می‌شود تا کار ارزشی، الهی و معنوی ما جنبه بین‌المللی به خود بگیرد.
کد خبر: ۴۶۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ - 06July 2021

امضای سند همکاری میان جشنواره «صالح» و شبکه «کربلا»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احسان بی‌آزار تهرانی» رئیس جشنواره بزرگ صالح، در نشست خبری این جشنواره اظهار داشت: ریشه هنر متعهد در دین قرار دارد و هنرمند با توجه به افزایش هزینه‌های صنعت سینما باید در جامعه دینی مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان این‌که ما معتقدیم هنرمندان متعهد بیشتر از دیگر عرصه‌ها می‌توانند عمق دین را برای اهل معرفت تشریح کنند و اخلاق را در جامعه گسترش دهند، افزود: امیدوارم با برگزاری جشنواره بزرگ صالح بتوانیم حرکتی را در جهت ساخت کارهای ارزشمند دین‌مدارانه برداریم؛ در آغاز این حرکت بزرگیم که امامزاده صالح به‌عنوان قطب فرهنگی تهران نه فقط در شمال شهر تهران، بلکه در تمام نقاط کشور از هنرمندان حمایت کند و برای جذب جوانان به این حرکتِ بزرگ، کارهای شگرف و مؤثری را به منصه ظهور برساند.

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) با اشاره به امضای سند همکاری میان جشنواره «صالح» و شبکه «کربلا»، تأکید کرد: امضای این سند همکاری باعث می‌شود تا کار ارزشی، الهی و معنوی ما جنبه بین‌المللی به خود بگیرد و در سیل خروشان و سانسور خبری اربعین حسینی، ما قدم‌های ارزشمندی در انتقال این معنویت بزرگ برداریم.

«جعفر ادیب» نماینده شبکه بین‌المللی «کربلا» نیز در این نشست خبری اظهار داشت: بسیار خرسندم که چنین سند همکاری میان ما و امامزاده صالح (ع) امضا می‌شود و می‌توانیم شاهد به تصویر کشیدن بهترین لحظات و نورانی‌ترین اتفاقات در سرزمین کربلا باشیم و هنرمندان آستان مقدس امامزاده صالح (ع) این اتفاق بزرگ را خلق خواهند کرد.

امکان اکران آنلاین فیلم‌های منتخب

همچنین «رسول صانعی» دبیر جشنواره بزرگ صالح نیز در ادامه، به ارائه جزئیاتی از این جشنواره پرداخت و گفت: نزدیک به 400 اثر از بهمن‌ سال گذشته به دست ما رسیده و با وجود به پایان رسیدن مهلت ارسال یعنی دهم تیر، کماکان هم این آثار ارسال می‌شوند که به‌دلیل تمام شدن مهلت قانونی، نمی‌توانیم پذیرای آن‌ها باشیم. هیئت بدوی با نهایت توجه به فرم و محتوای آثار، بهترین‌های این آثار را انتخاب کرده‌‌اند تا داوران بتوانند راحت‌تر به برگزیدگان بخش‌های داستانی، کوتاه و مستند برسند.

وی تأکید کرد: قرار است این جشنواره در سه‌روز پنجم، ششم و هفتم مرداد در سینما «آستارا»، فیلم‌های خود را روی پرده نقره‌ای اکران کند و نهایتاً روز عید غدیر نیز برگزیدگان این دوره از جشنواره مشخص خواهند شد؛ امیدواریم که شرایط کرونایی این اجازه را به ما بدهد، وگرنه باید به سراغ پخش آنلاین فیلم‌ها برویم که به این نکته هم اندیشیده‌ایم. اما امیدواریم فیلم‌ها در سینما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اکران شوند.

صانعی خطاب به بدنه سینما و هنرمندان، گفت: انتظار می‌رود برای رشد و ارتقاء این جشنواره در کنار ما باشید و کمک کنید تا بتوانیم قدم‌های‌مان را مؤثر و مفید برداریم؛ ناگفته نماند که برای سال آینده به اضافه شدن و حرکت بخش بین‌المللی این جشنواره هم فکر کرده‌ایم و امیدواریم که این فرآیند به‌خوبی پیش رود؛ البته بخشی هم به عنوان «قاب صالح» در جشنواره وجود دارد که به شکل اختصاصی درباره وجود امامزاده صالح (ع) کارهای داستانی و مستندگونه‌ای ساخته شده‌اند که به‌عنوان بخش ویژه جشنواره حضور خواهد داشت.

سکوت مطلق رسانه‌های جهان در خصوص اربعین

در ادامه نشست خبری جشنواره بزرگ صالح، داوران پاسخگوی برخی از سؤالات خبرنگاران بودند که در این راستا، «سیدجمال ساداتیان» ابراز امیدواری کرد: آثار ارسالی به جشنواره حتماً محتوای خوبی خواهند داشت و در بررسی هیئت بدوی، آن انتخاب‌ها و ارزیابی‌های درست اتفاق افتاده باشد.

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی نیز در پاسخ به سؤالی درباره آثار اربعینی و امضای سند همکاری با شبکه بین‌المللی «کربلا» توضیحاتی ارائه داد و بیان کرد: در خصوص اربعین توسط بسیاری از رسانه‌های جهان سکوت مطلق خبری وجود دارد، درحالی که اتفاقات و رخدادهای جالب و حیرت‌انگیزی در مسیر اربعین رخ می‌دهد که قابلیت دراماتیک و تبدیل به فیلم شدن را دارند؛ بنابراین تلاش ما بر این است که با همکاری شبکه «کربلا»، گوشه‌هایی از این اتفاق عظیم جهانی را با کمک هنرمندان به تصویر بکشیم.

«منیره قیدی» نیز بیان این‌که در خصوص فیلم‌های دینی باید محتوا در اولویت باشد، درباره فعالیت فیلمسازان زن مسلمان بیان کرد: امروز هیچ محدودیتی در خصوص فعالیت زنان در سینما وجود ندارد و توسط زنان فیلمساز ایران فیلم‌های بسیار خوبی در کشور ساخته شده است.

همچنین «مسعود اطیابی» درباره آثار حوزه مقاومت در جشنواره بزرگ صالح، گفت: امیدوارم فیلم‌ها و آثار رسیده به جشنواره، آن تنوعِ لازم را داشته باشند تا بتوان، دورنما و چشم‌انداز خوبی برای ادامه راه و حرکت این جشنواره در سال‌های متمادی ترسیم کرد.

وی تأکید کرد: همیشه حرف‌های بزرگ را می‌توان به واسطه سینما زد، راه‌های بزرگ و دشوار را می‌توان با سینما پیمود و اتفاقات بزرگ را رقم زد؛ اما از همه‌چیز مهمتر پرورش و رشد هنرمندان متعهد است که می‌توان با این حرکت‌های فرهنگی و جشنواره‌های مذهبی، به آن افق‌ها نزدیک شد.

«مصطفی رزاق‌کریمی» نیز در پایان این نشست، با اشاره به حوزه «مستند» جشنواره صالح، تأکید کرد: هنوز نمی‌توانم درباره آثار رسیده به این جشنواره صحبتی کنم؛ اما سینمای مستندمان همیشه از بخش پژوهش ضعیف رنج برده است؛ چه در حوزه دینی و چه اجتماعی؛ البته فیلمسازان و مستندسازان صاحب سبک خوبی داریم و ان‌شاءالله بتوانیم ارزیابی و بررسی‌های خوبی داشته باشیم؛ چراکه داوری، ورطه حکم‌دادن و قضاوت کردن نیست، بلکه ما این‌جا بررسی می‌کنیم و به‌نوعی فیلمسازان را به حرکت رو به جلو دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار