به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، مهدی رحیم آبادی مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بی شک روابط عمومی به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده است.
وی روابط عمومی را آئینه تمام نمای مراکز، سازمانها و نهادهای مختلف دانست که با هدف بهبود کیفیت خدمترسانی به مردم و ارتقای سطح ارتباطات با بخش های مختلف یک جامعه، ایجاد شده است و بیان داشت: در عصر حاضر که عصر ارتباطات سریع می باشد وجود چنین تشکیلاتی آن هم در سطحی متعالی و برخوردار از روش های پیشرفته و البته الکترونیک برای ارتباط و اطلاع رسانی، امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.
رحیم آبادی تاکید کرد: امروزه روابط عمومی نه به عنوان یک سامانه تشریفاتی و حتی اجرایی بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصر اصلی در ارتقا و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژهای دارد و بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی انعکاس نمی یابد.
وی تصریح کرد: درعصرحاضر روابط عمومی ابزار دست مدیریت نیست، فلسفه مدیریت است، اگر ناکار آمد شود ، مدیریت فرسوده و ناکارآمد می شود.
مدیرروابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ازرش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در ادامه افزود: روابط عمومی می تواند با بالا بردن قدرت رقابت و پذیرش ریسک سازمانها و با جاری ساختن روح روابط عمومی در کل سازمان که با ایستایی و سکون منافات دارد، زمینه تجلی این نام را در سراسر میهن اسلامی فراهم آورد.
وی اظهار داشت: درهای سازمانها، ساعتی باز و ساعتی دیگر بسته می شوند و این آغوش باز روابط عمومی هاست که همواره پذیرای اقشار مختلف جامعه بوده و لحظه به لحظه می تواند رسیدن به اهداف عالیه ی جامعه را دنبال نموده و روح و سرزندگی را در سازمانهای کشورمان جاری سازد.
رحیم آبادی با بیان اینکه روابط عمومی ها در واقع نقش میانجی و رابط بین مردم و سازمان ها را بازی می کنند، اذعان داشت: در حالی که در سازمان مستقر هستند و از سوی مدیران سازمان حقوق دریافت می کنند، اما در واقع هم نماینده مردم هستند و هم از سوی مدیران در گفت و گو و ارتباط با مردم، از برنامه های سازمان دفاع می کنند ودر عین حال وعده انتقال انتقادها به مدیران را می دهند تا در آینده شاهد عملکرد بهتر سازمان وبهبود بهره وری و کارایی سازمان باشیم.
وی تصریح کرد: باید همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند با تقویت حضورمدیرانی دانایی محور و تحول طلب از یک سو و رعایت اخلاق حرفه ای در عملکرد خود و بهادادن روز افزون به نظام آزاد ارتباطات واطلاعات از سویی دیگرتلاش نموده و جایگاه این حرفه را در جامعه انقلابی و اسلامی خود تثبیت نماییم.
انتهای پیام/