در سخنانی تبیین شد؛

راه صیانت از انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) در سخنانی به تحلیل و تبیین چگونگی صیانت از کیان انقلاب اسلامی و نقش عوامل مختلف در حراست از آن پرداختند.
کد خبر: ۴۶۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ - 13July 2021

تنها راه صیانت از انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ایالات متحده آمریکا از ابتدا با پیروزی انقلاب اسلامی ایران مخالف بوده و برای جلوگیری از پیروزی آن، کمک‌های بی‌اندازه‌ای به رژیم پهلوی کرده است و از هر راهی وارد شده است تا جوانان را از ادامه راهشان باز بدارد، اما نتوانسته است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در هر برحه از پای ننشسته است تا بلکه بتواند کاری کند تا مردم دست از حمایت از انقلاب اسلامی بردارند.

برای جلوگیری از تحقق چنین هدف پلیدی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در هر زمانی به تناسب موقعیت از وضعیت استفاده می‌کنند تا هم نکاتی را در مورد دشمن به مردم گوشزد کنند و هم اینکه به وسیله حرف‌هایشان هم مردم را و به خصوص جوانان را در برابر اتفاقات مختلف هشیار نگه دارند و هم اینکه به طور غیرمستقیم آنان را در مقابل حربه‌های فرهنگی دشمن مجهز کنند.

به همین جهت هفته‌نامه خط حزب‌الله به صاحب امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، روز‌های جمعه هر هفته منتشر می‌شود و در هر شماره خود، یکی از موضوعات مطرح و پررنگ آن هفته چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی و اسلامی را انتخاب می‌کند و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر آن اتفاق و موضوعات مشابه آن را منتشر می‌کند.

برای مثال یکی از مسائلی که به گوشزد کردن و یادآوری نیاز دارد، انتخابات و ویژگی‌هایی است که مردم در انتخاب نامزد مورد نظرشان باید لحاظ کنند. برگزاری هر نوع انتخاباتی در کشور ما، یکی از عرصه‌های سیاسی است که به حضور مردم نیاز دارد و برگزار شدنش نماد زنده بودن و تداوم انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است. به همین خاطر دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در آستانه انتخابات در گوش مردم می‌خوانند تا در انتخابات شرکت نکنند و دست از حمایت از جمهوری اسلامی بردارند.

در شماره اخیر این هفته‌نامه (۲۹۴) با عنوان «قهرمانان در غربت» خط حزب‌الله با بیان برخی بیانات سعی در تقویت روحیه انقلابی خوانندگان خود کرده است.

در ستون «خطبه‌های انقلاب» این هفته‌نامه آمده است:

«آرزو‌های آمریکا در مورد نابودی انقلاب اسلامی در یک صورت ناشدنی هستند و در صورت دیگر امکان به وقوع پیوستن آن‌ها وجود دارد و آن این است که آحاد و اقشار مردم همانگونه که در صحنه حضور داشتند، انقلاب را از برای خودشان و مسئولان را از خودشان دانستند و نسبت به مسائل کشور و انقلاب حساس بودند، از حال تا آینده انقلاب را از خودشان بدانند و نسبت به آن احساس مالکیت کنند، نسبت به مسائل آن حساس باشند و مسئولین را از خودشان بدانند.

اگر مردم نسبت به انقلاب و مسائل کشور احساس مالکیت کنند و نسبت به مسائل آن حساسیت نشان دهند هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند خدشه‌ای به انقلاب وارد کند (اما اگر آینده انقلاب برای مردم اهمیتی نداشته باشد، حربه‌های آمریکا و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی برای ایجاد رخنه، شکاف و تفرقه میان جوانان و مردم جمهوری اسلامی ایران به وقوع خواهد پیوست.)»

در قسمت دیگری از این هفته‌نامه، در مورد انقلابی ماندن مردم آمده است:

«انقلاب اسلامی با کودتا و حرکت نظامی پا نگرفت بلکه با استفاده از حرکت انقلابی مردم، عزم، نیروی انقلاب و ایمان مردم شکل گرفت و به ثمر نشست، از خود دفاع کرد، باقی ماند و (میان نسل‌های بعد و حتی مردم دیگر نقاط دنیا) ریشه دوانید.

این مردم ایران بودند که ایستادگی کردند، از تحریم و تهدید هراسی به دل خود راه ندادند و شجاع و سربلند به راه خود ادامه دادند.

مردم ایران انقلابی باشند، انقلابی بمانند و انقلابی ادامه دهند تا بتوانیم این راه را ادامه دهیم و به موفقیت برسیم.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها