مجتهدزاده در نشست با فعالان مجازی مطرح کرد؛

اهتمام ویژه به سالم‌سازی همه‌جانبه فضای مجازی کشور

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشستی با فعالان مجازی زن بر اهتمام ویژه به سالم‌سازی، حفظ امنیت همه‌جانبه فضای مجازی کشور و نیز حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه و مقابله مؤثر با نفوذ و دست‌اندازی بیگانگان دراین عرصه تاکید کرد.
کد خبر: ۴۶۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ - 07July 2021

تاکید مجتهدزاده بر اهتمام ویژه به سالم‌سازی همه‌جانبه فضای مجازی کشوربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست فعالان فضای مجازی به ریاست مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از فعالین این عرصه در سالن قصرشیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

مجتهدزاده در این نشست اظهار داشت: ارتباط از طریق فضای مجازی در سال‌های اخیر جایگاه قابل توجهی در بین نسل جوان جامعه ما پیدا کرده اسـت و شـبکه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف (فردی و اجتماعی) در شکل دهی به هویت افراد جامعه نقش دارند و حتی روی ابعاد اقتصادی و اجتماعی وسیاسی جوامع هم تأثیر می‌گذارند.

مجتهدزاده گفت: دشمنان به‌دنبال عوض کردن باور و اعتقادات ما هستند و برای محقق شدن این امر در زمینه فضای مجازی لشکری را به خط کرده‌اند بگونه‌ای که رهبر معظم انقلاب در خصوص آسیب‌های این فضا می‌فرمایند؛ فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان شده است؛ و منطقه عظیمی از این فضا اکنون در دست دشمن است‌

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: پیدایش فناوری‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی، فرصت‌ها و تهدید‌های انقلاب را چنان برجسته کرده که استمرار و تکامل انقلاب اسلامی منوط به توجه خاص و جدی و سرمایه‌گذاری نظام در این زمینه است. این یکی از جهاتی است که حوزه‌ی فضای مجازی را در نظر رهبری معظم به اندازه خود انقلاب اسلامی پراهمیت کرده است.

مجتهدزاده بر اهتمام ویژه به سالم‌سازی، حفظ امنیت همه‌جانبه فضای مجازی کشور و نیز حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه و مقابله مؤثر با نفوذ و دست‌اندازی بیگانگان دراین عرصه تاکید کرد و گفت: ترویج هنجارها، ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی و ممانعت از رخنه‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه و مقابله مؤثر با تهاجم همه‌جانبه فرهنگی و نیز ارتقای فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی جامعه لازمه این امر است.

وی با بیان اینکه شبکه‌های مجازی ابزار جنگ نرم دشمن هستند، گفت: هدف دشمن از راه‌اندازی فضای مجازی نابودی خانواده­ هاست.

مجتهدزاده گفت: فضای مجازی و اینترنت به رغم تمام کاربرد‌ها و کارکرد‌های مفید خود، آسیب‌های اجتماعی خاصی نیز دارد که نمی‌توان نسبت به آن بی تفاوت بود. تاثیر این آسیب‌ها به ویژه در نسل در حال رشد کشور حساس‌تر بوده و دقت بیشتری را می‌طلبد.

وی ادامه داد: ورود ایـنترنت هـمراه بـا ارزش‌های غـربی کـه مغایر با فرهنگ خـودی (ارزش‌های ایرانی ـ اسلامی) است، آسیب‌های زیادی به همراه داشته و در حوزه خانواده موجب تغییر نـظام ارزشـی در خانواده‌ها می‌شود.

مجتهدزاده اظهار داشت: مهمترین و اصلی‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری در مباحث حکمرانی فضای مجازی که باید مورد توجه و اهتمام همگان واقع شود، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است؛ بنابراین یکی از راهکار‌های عمده مقابله با آسیب‌های فضای مجازی، ایجاد فضای امن و پاک در اینترنت است؛ این مساله به خصوص برای کودکان در فضای مجازی تا حد بسیار زیادی می‌تواند از آثار مخرب اینترنت جلوگیری کند.

وی ادامه داد: از همین روست که رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمایند: مسئولان وظایف متعدد و مهمی دارند، از جمله افزایش آگـاهی هـای عمومی، تقویت آموزش و پرورش و جدی‌تر پرداختن به فعالیت‌های مرکز ملی فضای مـجازی، در ایـن صـورت می‌توان از فضای مجازی به عنوان یک فرصت بهره گرفت، بی آنکه تهدید‌های آن برایمان دردسـرساز شود.

مجتهدزاده با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز مرهون از خودگذشتگی دیروز رزمندگان اسلام است، افزود: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ غنی و ارزشمندی است که باید همواره در بین نسل‌های جوان و نوجوان تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان وارثان خون شهدا دین بزرگی بر گردن داریم بیان کرد: اطلاع رسانی صحیح از دوران دفاع مقدس و تبیین جایگاه شهدا و مجاهدت‌های این عزیزان رسالت بزرگی بر گردن ماست.

مجتهدزاده در پایان گفت: فضای مجازی فرصت مناسبی برای تبیین این فرهنگ است و باید فضای مجازی مملو از درس‌های انقلاب و دفاع مقدس باشد و رنگ و بوی شهید و شهادت در این فضا جاری شود.

در پایان این نشست از کتاب «مقاومت زنان دشت آزادگان» از تالیفات حسنه عفراوی رونمایی شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار