فرمانده نیروی دریایی ارتش تشریح کرد؛

اهداف راه‌اندازی مرکز هماهنگی همکاری‌های بین‌المللی امنیت دریایی

دریادار خانزادی با اشاره به افتتاح مرکز هماهنگی همکاری‌های بین‌المللی امنیت دریایی در آینده نزدیک، اهداف راه‌اندازی این مرکز اطلاعاتی و عملیاتی را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۶۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ - 07July 2021

دریادار خانزادیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز با حضور در استان سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف ساختمان مرکز هماهنگی‌های همکاری بین‌المللی امنیت دریایی، از افتتاح این مرکز اطلاعاتی و عملیاتی با حضور مقامات لشکری و کشوری در آینده نزدیک در چابهار خبر داد.

وی گفت: پایش محیط امنیتی اقیانوس هند، افزایش آگاهی‌های محیطی از طریق به اشتراک گذاشتن داده‌های هواشناسی و اقیانوس‌شناسی محلی و منطقه‌ای یکی از اهداف افتتاح این مرکز است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ایجاد هماهنگی برای اقدام امنیت‌آفرین در دریا‌های آزاد و هدایت رزمایش‌های مرکب دریایی در منطقه چابهار و اقیانوس هند از دیگر فعالیت‌های این مرکز اطلاعاتی و عملیاتی خواهد بود.

دریادار خانزادی، ایجاد محیط امن دریانوردی و مبارزه با ایجاد کانون‌های ناامنی در منطقه شمال اقیانوس هند را از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: ایجاد یک شبکه کنترل فرماندهی و هوشمند در این مرکز به مقامات لشکری و کشوری کمک می‌کند تا بتواند در سوانح و بلا‌های طبیعی بهترین تصمیم را بگیرند.

بر اساس این گزارش، ریاست این مرکز بر عهده فرمانده نیروی دریایی ارتش خواهد بود و مسئولانی از سایر ارگان‌ها اعم از سازمان بنادر و کشتیرانی، شیلات، نفتکش، دریابانی، نیروی انتظامی و نیروی دریایی سپاه اعضای مرکز هماهنگی همکاری‌های بین‌المللی امنیت دریایی را تشکیل خواهند داد.

فرمانده نداجا پیش‌تر در هفتمین نشست فرماندهان نیروی دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند (عضو آیونز) که در جزیره ریونیون برگزار شد، از افتتاح مرکز هماهنگی‌های همکاری بین‌المللی امنیت دریایی طی روزهای آتی خبر داده بود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار