مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی سند افتخار مردم استان است

سرهنگ «کریمی» گفت: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی، سند افتخار مردم استان است و پیشرفت قابل توجه این مجموعه نشان از اهمیت تهیه آن برای مسئولین و همه افراد دخیل دارد.
کد خبر: ۴۶۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ - 09July 2021

دانشنامه استانی دفاع مقدس سند افتخار مردم استان استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در هشتمین نشست ستاد عالی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ماموریت ها و وظایف مهم است که باید در ابعاد مختلف محقق شود و لذا وظیفه داریم همه ظرفیت های علمی، فرهنگی، هنری و پژوهشی را در این راستا به کارگیری کنیم.

کریمی گفت: تهیه دانشنامه دفاع مقدس یکی از ظرفیت های کارآمد برای انتقال وترویج فرهنگ دفاع مقدس است که با رویکردی علمی و کاملا تخصصی به کلیه مسائل و ابعاد مرتبط با دفاع مقدس می پردازد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس هویت ملت ایران است و امروز اگر بخواهیم این جمله پرمفهوم را بهتر تبیین کنیم باید نقش کلیه افراد و مجموعه ها را در این مقطع ارزشمند به خوبی بیان کنیم که دانشنامه دفاع مقدس این مهم را انجام می دهد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: یکی از الزامات مهم پیشرفت یک جامعه و رسیدن به سربلندی در همه ابعاد ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی است و نسل آینده ما نیازمند این فرهنگ ارزشمند است که دانشنامه دفاع مقدس این فرهنگ را منتقل خواهد کرد.

کریمی گفت: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی پاسدار فرهنگ و نقش استان در مقطع هشت ساله جنگ تحمیلی است و دانشنامه بهترین روش برای جلوگیری از تحریف و عدم فراموشی دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی، سند افتخار مردم استان است و پیشرفت قابل توجه این مجموعه نشان از اهمیت تهیه آن برای مسئولین و همه افراد دخیل دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۱۴ مدخل در سطح استان نهایی شده و همچنین بیش از ۱۷۲ مقاله نیز در این راستا تهیه شده که کار جمع آوری، شناسایی و تهیه مقالات نیز با قوت ادامه دار خواهد بود.

کریمی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در دستور کار قرار گرفته استفاده از ظرفیت دانشجویان و بسیجیان است که اولین کارگاه دانشجویی نیز برگزار شد و سعی داریم از این ظرفیت بهتر استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمادگی فرماندهان نواحی سپاه در سطح شهرستان های استان قابل تقدیر است و نشان از اهمیت مسئله برای آنها دارد و نیاز است کمیته ها و کارگروه های تخصصی نیز در شهرستان ها با هدایت فرماندهان سپاه و مسئولین دیگر تشکیل شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار