در نشست سردار کارگر با مدیران رسانه‌ها مطرح شد

تاکید بر ظرفیت رسانه‌ها در حوزه دفاع مقدس/ دفاع مقدس گنجی بی پایان است

نشست رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مدیران رسانه‌های خبری صبح امروز برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ - 17May 2015

تاکید بر ظرفیت رسانه‌ها در حوزه دفاع مقدس/ دفاع مقدس گنجی بی پایان است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست هم اندیشی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت مناسبتهای دفاع مقدس با مدیران مسئول رسانهها صبح امروز با حضور مدیران رسانههای ایرنا، روزنامه اطلاعات، خبرگزاری دفاع مقدس، روزنامه جوان، روزنامه اعتماد، خبرگزاری رسا و خبرگزاری مهر در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

در این نشست سردار بسیجی "بهمن کارگر" رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت مناسبتهای دفاع مقدس با بیان اینکه عملیات بیت المقدس توانست روحیه مقاومت را در بین مردم تقویت کند و سرنوشت جنگ را تغییر دهد، گفت: بعد از آزادسازی خرمشهر وضعیت کشور تغییر کرد و حُسن این عملیات آن بود که همه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، جهاد و نیروی انتظامی و همه دستگاهها، دولت و ملت همچون شعار امسال همدل و همزبان بودند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به روز آزادسازی خرمشهر و هفته دفاع مقدس به عنوان دو رویداد دفاع مقدسی در سال افزود: سعی کردهایم در سوم خرداد جشنی ملی برگزار شود و همه مردم روز سوم خرداد را گرامی بدارند. متاسفانه در سالهای گذشته با توجه به اینکه سعی کردیم این مراسم هرچه بهتر برگزار شود اما این روز در کشور جا نیفتاد.

وی به 5 روز برگزاری مراسم به همین مناسبت در سال جاری اشاره کرد و افزود: از روز 31 اردیبهشت برنامهها با غبارروبی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدا آغاز میشود و در روز جمعه نیز برنامه سخنرانی فرماندهان در نماز جمعه را داریم.

حضرتی: دفاع مقدس گنج بی پایانی است

الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد نیز در این نشست آزادسازی خرمشهر و موضوعات دفاع مقدس را ذخیرهای تمام نشدنی دانست و تاکید کرد: هرکس با هر سلیقهای هر اندازه از این ذخیره برداشت کند باز هم جا برای کار است چون گنج بی پایانی است. مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح باید جمع زیادی از افراد با سلایق مختلف به ویژه کسانی که در زمینه رسانهها و هنر فعالیت دارند را دعوت کند و در خصوص هفته دفاع مقدس و خرمشهر نظرات خود را ارائه دهند و در طول سال نیز به این موضوع پرداخته شود.

وی با اشاره به راه اندازی کمیتههایی در این زمینه افزود: این کمیتهها به عنوان متولی باید برنامههایی با ذائقه نسل جدید ارائه کنند تا برنامهها از حالت روتین به برنامههایی ثمر بخش تبدیل شوند.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد تصریح کرد: به شخصه علاقه ویژهای به موضوع دفاع مقدس دارم. اسفندماه در سالگرد شهادت سرداران بزرگ ویژه نامهای را در روزنامه به چاپ میرسانیم و گفتوگوهای ویژهای با راویان و خانواده فرماندهان جنگ نیز به مناسبتهای مختلف انجام میدهیم.

نباید خرمشهر را تنها محیطی جغرافیایی بدانیم

گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان نیز با اشاره به اینکه نباید خرمشهر را تنها محیطی جغرافیایی ببینیم، گفت: وقتی از دفاع مقدس میگوییم باید از کلیشهها عبور کنیم و به غیر از شهدا به شهدای زنده نیز بپردازیم.

وی با تاکید بر پرداختن به شهدای جهان اسلام تصریح کرد: نباید ملاحظات سازمانی باعث گرفتن غبار بر روی این موضوعات شود. شهدای جهان اسلام مبتنی بر آرمانهای امام که فرامرزی بود حرکت کردند و موضوعات آنان برای نسل جوان جذابیت دارد.

توجه به حماسه نگاران حماسه خرمشهر

خدادی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا نیز در این نشست فصل مشترک همه مردم ایران را دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: باید نسل جدیدی که جنگ را ندیده بررسی کنیم تا بفهمیم چه از جنگ شنیدهاند و چه باید میشنیدهاند. این وظیفه همه ماست که به بحث خرمشهر به عنوان کار اداری نگاه نکنیم.

وی افزود: امروز همان مدلی که در آزادسازی خرمشهر به کار گرفتهایم و بر پایه مدیریت جهادی است باید حرکت کرد و این مدیریت را نهادینه کنیم. باید در موضوع اشغال و آزادسازی خرمشهر بحث گفتمانی شود. خوب است یک لیستی از فرماندهان تهیه شود تا در روز سوم خرداد مهمان رسانهها باشند و سرفصلهایی را مشخص کنیم تا براساس آن موضوع خرمشهر بازنشر داده شود.

خدادی به پیشنهاد برگزاری تور خبرنگاران داخلی و خارجی برای بازدید اشاره کرد و گفت: خوب است رسانههای خارجی را در این ایام به خرمشهر ببریم تا حس و حالی که وجود دارند را ببینند و بدانند عراقی که آن روز دشمن بود امروز در کنار ما برای ثبات منطقه تلاش میکند.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با اشاره به اینکه در زمینه کارکرد رسانهها در آزادسازی خرمشهر کار جدی انجام نشده است، بیان داشت: خبرگزاری ایرنا حاضر است تا از حماسه نگاران خرمشهر دعوت کند. برای فراموش نشدن موضوع آزادی خرمشهر و تولید اطلاعات باید شروع به تولید اینفوگرافیها و کلیپهای جدید کرد و آن را در دسترس رسانهها قرار داد تا رسانهها از آن برای تولید مطلب استفاده کنند.

تاکید بر ظرفیت رسانهها در حوزه دفاع مقدس

همچنین سید عباس فاطمی نویسی مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس نیز در این نشست با اشاره به اینکه هر روز ما در دفاع مقدس عملیاتی به وسعت بیت المقدس بوده است، تاکید کرد: معتقدم فاتحان خرمشهر تنها فرماندهان نبودند. به تک تک فاتحین خرمشهر باید توجه کرد. کسانی که پرچم ایران را برفراز گلدستههای مسجد جامع نصب کردند امروز به عنوان قهرمان جنگ باید از آنان یاد کرد.

مدیرعامل خبرگزای دفاع مقدس عنوان کرد: ظرفیت رسانهها در حوزه دفاع مقدس باید مورد تاکید قرار گیرد. همه رسانهها نیز اگر امروز صحبت از دفاع مقدس را آغاز کنند عمر ما کفاف پرداختن به آن را نمیدهد.

سردار کارگر نیز در پایان این نشست عنوان کرد: دفاع مقدس افتخاری برای همه مردم ایران است. همه سخنان امام راحل امروز تحقق پیدا کرده است و انقلاب اسلامی به تمام جهان صادر شده است و مدل دفاع مقدس در این نظام تولید شد و امروز کشورهای دیگر از جمله یمن، عراق، سوریه و غیره از آن پیروی میکنند. طراح اصلی این مدل نیز خود امام راحل بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار