مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس یزد خبر داد؛

کتاب خاطرات روحانی مبارز انقلابی؛ حجت‌الاسلام «نبی‌پور» چاپ می‌شود

حجت‌الاسلام «خسروی‌راد» از چاپ و انتشار کتاب خاطرات حجت‌الاسلام شیخ «حسین نبی‌پور» از روحانیون مبارز در انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۴۶۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ - 09July 2021

حجت‌الاسلام «محمدهادی خسروی‌راد» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: کتاب خاطرات حجت‌الاسلام شیخ «حسین نبی‌پور» از روحانیون مبارز در انقلاب اسلامی چاپ و منتشر می شود. حجت‌الاسلام شیخ «حسین نبی‌پور» از روحانیونی است که با سخنرانی‌های افشاگرانۀ خود به مقابله با ظلم طاغوتیان برخاست.

خسروی راد بیان کرد: وی روز‌هایی را تحت بازجویی و زندان رژیم قرار گرفت. با وقوع انقلاب اسلامی، در سمت‌های مختلف و متعدد مجاهدت کرد و در رسیدگی به خانوادۀ شهدا و حمایت معنوی از ایثارگران پرتلاش بود. خاطرات حجت‌الاسلام «نبی‌پور» طی ۶ جلسه توسط «محمد معینی» ثبت و ضبط شد که قرار است به قلم «مصطفی زمانی‌فر» نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس، تبدیل به کتاب شود.

مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام نبی‌پور متولد ۱۳۱۹ در یکی از روستا‌های «نایین» است و در «نایین»، «میبد» و «یزد» فعالیت‌های گوناگون مبارزاتی انجام داده است.

وی با بیان اینکه نقش روحانیان در انقلاب با جایگاه مطالبه‌گری و نقادی رژیم طاغوت تا مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی همواره بی‌بدیل بوده است افزود: بسیاری نقش روحانیت را در مبارزات انقلابی بی‌بدیل می‌دانند نقشی که با مطالبه‌گری شروع شد و سپس به مبارزه انجامید و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تداوم پیدا کرد، چراکه روحانیان حرف مردم را می‌زدند و در نتیجه خیلی زود جای خود را در بین مردم و قلوبشان بازیافتند.

خسروی راد ادامه داد: بعد از انقلاب نیز روحانیان در کمیته‌های انقلاب، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، حتی ارتش و سپاه، و ساختارهای جدیدی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و … نقش‌آفرینی تبیینی‌شان را نسبت به ترویج دین اسلام داشتند اما یکی از مشکلاتی که همیشه با آن روبرو هستیم عدم ثبت و ضبط تاریخ این نقش‌آفرینی به‌خصوص برای انتقال به نسل جوان و البته بیشتر در شهرستان‌ها و استان‌ها و بین روحانیان کمتر شناخته‌شده است. چاپ کتاب خاطرات این نقش آفرینی ها، یکی از وظایف سازمان نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس است که درصدد معرفی هرچه بیشتر روحانیون مبارز در انقلاب برای نسل جوان است و خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها