یادداشت/ سعید شهرابی فراهانی

موج‌سواری جریان نفوذ در قطعی‌های برق

قطعی برق در هر کشوری یک رخداد معمول است، اما اگر قطعی‌های اخیر را تلاش جریان نفوذ برای موج‌سواری بر آن بدانیم، احتمالاً این موضوع را می‌توان در جهت سنجیدن آستانه تحمل اجتماعی بعد از انتخابات برای تحرکات و برنامه‌ریزی‌های بعدی آنها می‌توان قلمداد کرد.
کد خبر: ۴۶۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ - 10July 2021

موج‌سواری جریان نفوذ در قطعی‌های برقگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سعید شهرابی فراهانی؛ تئوری آشوب به‌طور ساده به ما می‌گوید زنجیره‌ای از علل و اسباب و عوامل به‌طور پنهان، آشکار، خودآگاه، ناخودآگاه، عامدانه و تصادفی در کنار یکدیگر قرار گرفته و دست به دست هم می‌دهند تا یک رخداد پیش‌پاافتاده، روزمره و عادی به یک بحران چندلایه، عمیق و دامنه‌دار همراه با تبعاتی گسترده بینجامد.

قطعی برق در هر سرزمینی اعم از ایران، عراق، لبنان، ایتالیا، کانادا، آمریکا و... به‌طور حتم موجب نارضایتی مردم و اعتراض آنان علیه متولیان و متصدیان امر خواهد شد.

از دیدگاه تحلیل امنیتی-راهبردی؛ بعید نیست اگر موج‌سواری بر بحران اخیر حوزه برق را اقدامی از جانب جریان نفوذ بدانیم که با اهداف زیر انجام می‌شود:

۱. سنجیدن آستانه تحمل اجتماعی بعد از انتخابات ریاست جمهوری؛

۲. تست نحوه واکنش مدیریت کشور به بحران مزبور و توانمندی دستگاه‌های مختلف در جمع کردن پیامد‌های این اتفاق

جریان نفوذ با حرکتی خزنده و تعویض نو به نوی افراد، ابزار، امکانات و زمین بازی در پی گیج کردن و بازی دادن مدافعان امنیت و آرامش مردم است. اما از سنّت الهی که بر رسوایی بدخواهان استوار است، غافل مانده!

گمنامان امنیت و اقتدار در زمان و جایی که جریان نفوذ حتی گمان آن به مخیله اش راه ندارد؛ از دستاورد‌های خون به ناحق ریخته شهدای این خاک و حق مردم مظلوم آن صیانت خواهد کرد، زیرا وعده خدا حق است!

در این بین باید به موضوع نفوذ توجه ویژه‌ای کرد؛ چرا که این نفوذ در طول سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف توانسته ضربات جبران‌ناپذیری را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد کند؛ لذا نباید نفوذ را انکار کرد و برای مقابله با آن برنامه‌ای نداشت.

در شرایط جاری، خبرگان امر و مطلعین مسائل راهبردی به خوبی می‌توانند رد پای دام گستران جریان نفوذ را تشخیص دهند؛ جریانی که شبانه روز برای تضعیف ارکان انقلاب اسلامی و حکومت برآمده ازمجاهدت‌های شهدای نهضت اسلام و دفاع مقدس و دفاع از حرم و وطن؛ خود را به آب و اتش می‌زند تا مسیر حرکت کشور را در گام دوم انقلاب به کلی منحرف کرده و تغییر نظام را بر اساس عارضه «پوکی استخوان» رقم بزند.

در حال حاضر مهمترین بستر فعالیت جریان نفوذ در زمینه جنگ نرم نمود پیدا می‌کند. در این چهارچوب هدایتگران عوامل نفوذی با برنامه ریزی و توطئه چینی مترصد عقب راندن، مرعوب و منفعل کردن استخوان بندی پیکره و هسته سخت مدافعین آرمان‌های جمهوری اسلامی هستند و با کمرنگ کردن مرز‌های هنجاری و باور‌های درونی بدنه مردمی با توسل به بهانه‌های ظاهراً موجه بطور آرام، خاموش و قدم به قدم طرح خود را پیگیری می‌کنند. البته در این میان، اقداماتی بدون نیت یا طراحی قبلی نیز قابل مشاهده است که عمدتاً با تاکتیک موج سواری از ان‌ها بهره برداری می‌‌شود.

با روی کار دولت مردم محور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بارقه‌های امید در دل اقشار مختلف ایجاد شده و مطالباتی نیز برای برون رفت از نارسایی و مشکلات موجود شکل گرفته ولیکن باید دانست که جریان نفوذ نیز بی کار نخواهد نشست و می‌کوشد تا از عناصر و موقعیت‌هایی که در طول سالیان گذشته برای رخنه کنندگان به ارکان و مجموعه‌های مختلف نظام فراهم شده است برای ایجاد اختلال در فعالیت‌های دولت آینده و ایجاد شکاف بین ملت و دولت / مردم و مسئولین حداکثر استفاده را ببرد.

امید است به برکت ایام معنوی دهه اول ذی الحجه، تضرعات خالصانه روز عرفه، عیدالله الاکبر - عید غدیر و نهایتا روز‌های حماسی و عظیم دهه اول محرم، با برگزاری امن و بانشاط مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری و متعاقباً جلسات رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت مردمی، کید و مکر جریان نفوذ و عوامل آن به خودشان بازگشته و روند پاکسازی سیستم اداره کشور در ارگان‌های مختلف از لوث وجود بدخواهان مردم به نحو مطلوب به پیش رود.

انتهای پیام/۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار