رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح کرد؛

توجه «محققی لاهیجی» به هنر در امر تبلیغ دین

ترکمان گفت: توجه و اهمیت مرحوم محققی لاهیجی به هنر نشان دهنده دغدغه ایشان در امر تبلیغ بود.
کد خبر: ۴۶۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ - 11July 2021

توجه «محققی لاهیجی» به هنر در امر تبلیغ دینبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ابوذر ابراهیم ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آیین رونمایی و معرفی کتاب سفیر شیعه در غرب بر اهمیت هنر تبلیغ تاکید کرد و اظهار داشت: مرحوم حجت‌الاسلام محققی لاهیجی سال ۱۳۳۴ برای تبلیغ به هامبورگ اعزام شده بودند. از ویژگی‌های بارز ایشان مشهود بودن هنر تبلیغ است.

وی به علاقه مرحوم محققی لاهیجی به هنر نقاشی، خط و شعر اشاره کرد و افزود: اهمیت مرحوم محققی لاهیجی به هنر نشان دهنده دغدغه ایشان در امر تبلیغ بود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر اینکه در کار فرهنگی ما به‌ دنبال اثبات نیستیم و به دنبال اغنا هستیم، تصریح کرد: کار اغنا کار هنرمند است که مرحوم محققی لاهیجی توان اغنا داشت.

ترکمان ادامه داد: تبلیغ صرفا این نیست ما بگوییم و دیگران بشنوند بلکه ما باید تبادل ایجاد کنیم، چراکه ما واسطه حروف هستیم. مرحوم محققی اینگونه بود که وقتی وارد حوزه علمیه قم وارد شد خود را محدود نکرد و برای فراگیری فقه و برخی از مباحثی همچون ریاضی و شیمی و فیزیک اقدام کرد، چراکه ایشان در دارالفنون تحصیل کرده بودند و به‌ سمت دروسی می‌رفت که بدون متولی بود.

وی ادامه داد: مرحوم محققی در آلمان ترک‌ها، افعانستانی‌ها و ایرانی‌ها را جمع می‌کند که نشان دهنده قدرت اغنای ایشان است. ایشان هیچ انگیزه مادی و مالی از اعزام به آلمان نداشته‌اند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها