نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت:

خلأ مبلغان دینی برای خارج کشور همچنان جدی است

حجت‌الاسلام قاضی عسکر با بیان‌ اینکه خلأ مبلغان دینی برای خارج کشور همچنان جدی است، گفت: بسیاری از شهر‌های مهم جهان تقاضامند حضور مبلغان دینی هستند.
کد خبر: ۴۶۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ - 11July 2021

خلأ مبلغان دینی برای خارج کشور همچنان جدی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سیدعلی قاضی عسکر» نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت در آیین رونمایی و معرفی کتاب سفیر شیعه در غرب با بیان‌ اینکه یکی از خلأهای جمهوری اسلامی بعد از ۴۲ سال بحث تبلیغ است، اظهار داشت: ما هنوز نتوانسته‌ایم افراد توانمند لازم را برای تبلیغ دین در خارج کشور تربیت کنیم.

وی گفت: یکی از علل موفقیت مرحوم «محققی لاهیجی» جامعیت ایشان در علوم بود که قبل از ۲۰ سالگی به‌ دنبال فراگیری زبان روسی بود و بعد از اینکه به حوزه علمیه آمد، فقط به بخشی از علوم اکتفا نمی‌کند و در دارالفنون و حوزه تحصیل می‌کند.

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: مرحوم محققی لاهیجی دانش لازم برای تبلیغ دینی داشت. برخی تبلیغ می‌کنند، اما بجای ایجاد جاذبه، دافعه ایجاد می‌کنند. این نشان دهنده عدم درک صحیح از دین است.

قاضی عسکر ادامه داد: گاهی در بیان مسایل دینی به گونه‌ای عمل می‌کنیم که جاذبه ایجاد نمی‌شود. مخاطب‌شناسی ازجمله ویژگی‌های محققی لاهیجی است که برای همه طیف‌ها از جمله دانشجویان، زنان و غیر مسلمانان برنامه داشته است.

وی تاکید کرد: مرحوم محققی اسلام را تک‌بعد ندید و معتقد به جمع کردن همه مسلمان با همه گرایش‌ها بود. تواضع مبلغان در خارج کشور موجب جذب خواهد شد که مرحوم محققی در این جهت رفتار ویژه‌ای داشت.

قاضی عسکر افزود: رقبای ما در جهان اسلام برای ایجاد مراکز فرهنگی به شدت هزینه می‌کنند درحالی که ما در شهر‌های مهم دنیا برنامه‌ریزی نکرده‌ایم و اگر کرده‌ایم، اندک بوده است. در بسیاری از شهر‌های مهم جهان فاقد یک مبلغ دینی شیعی هستیم درحالی که بسیاری از شهر‌های دنیا تقاضامند بهره‌گیری از این افراد هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار