جانشین رئیس جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح کرد؛

توسعه موزه و مراکز فرهنگی بسترساز انتقال افتخارات دفاع مقدس به نسل جوان

امیر سرتیپ «نبی سهرابی» گفت: در حال حاضر یکی از بهترین فضا‌هایی که می‌تواند ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کند موزه است و نیاز است به نحو شایسته این فضا‌ها را توسعه دهیم.
کد خبر: ۴۶۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ - 12July 2021

بهترین فضایی که می تواند ارزش های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کند موزه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز،  امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان که در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، اظهار داشت: همواره خود را یک خوزستانی می‌دانم؛ چرا که در سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین در این زمین مقدس حضور داشته و در منطقه فکه در عملیات فتح المبین حضور داشتیم و پس از آن نیز سعادت پیدا کردم سربازی در حوزه دفاع از این سرزمین باشم.

وی افزود: علمیات غرور آفرین والفجر ۸ در منطقه اروندکنار و رشادت‌های رزمندگان اسلام هیچ‌گاه از یاد و خاطره ما پاک نخواهد شد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: انتظار می‌رود در خوزستان نیز تمام مجموعه‌ها در زمینه حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت داشته باشند؛ چرا که بیشترین سلسله عملیات‌های دوران دفاع مقدس و بیشترین شهدا، جانبازان و آزادگان متعلق به این خطه شهید پرور هستند.

امیر سرتیپ سهرابی ادامه داد: در مراکز فرهنگی ما تلاش‌های فراوانی صورت گرفته و جا دارد از تلاش‌های سردار یوسفی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تقدیر کنیم، اما همچنان کارهای بر زمین مانده زیاد است.

وی با تاکید بر توسعه موزه دفاع مقدس آبادان متذکر شد: روز گذشته  بازدیدی از این موزه داشتیم، باید برای تقویت این مجموعه تلاش بیشتری شود؛ در حال حاضر یکی از بهترین فضاهایی که می‌تواند ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کند موزه است و نیاز است به نحو شایسته این فضاها را توسعه دهیم.

امیر سهرابی افزود: باید دستاوردها و افتخارات دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم تا ضمن خنثی کردن توطئه‌های دشمن برای ضعیف جلوه دادن ایران اسلامی در طول تاریخ انقلاب، بتوانیم به خوبی از آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع کنیم فلذا از دستگاه‌های اجرایی درخوزستان به ویژه شهرداری ها انتظار داریم که در زمینه تکمیل موزه‌ها و مراکز فرهنگی در رابطه با دفاع مقدس همت و مشارکت بیشتری به خرج دهند.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان در خوزستان مهمترین وظیفه بنیاد حفظ آثار استان است که از مهم‌ترین ابزارهای آن، نشر کتاب، تولید فیلم و انیمیشن، ارایه داستان و روایت راویان و رزمندگان دفاع مقدس است.

وی در پایان با تقدیر از خدمات سردار «عباس یوسفی» در طول خدمت در یگان‌های مختلف مناطق عملیاتی و در اداره کل حفظ آثار خوزستان، برای سرهنگ پاسدار «عبدالرضا حاجتی» در این مسئولیت آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار