مسئول دفتر حفظ آثار دفاع مقدس آمل:

مانور حماسه اسلامی ششم بهمن آمل برگزار می‌شود

«امانی» از برگزاری مانور حماسه اسلامی ششم بهمن آمل در چهلمین سال این حماسه خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴ - 12July 2021

مانور حماسه اسلامی ششم بهمن آمل برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «علی امانی» مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان آمل عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان آمل با بیان اینکه ما باید از حماسه مردم آمل در حماسه ششم بهمن تشکر کنیم، اظهار داشت: مردم آمل در حدود ۲۰ ساعت طومار اتحادیه کمونیست‌ها را درهم پیچیدند و باید درس مقاومت را از آن‌ها بیاموزیم.

وی با اشاره به اینکه گردان یاحسین (ع) و گردان روح الله توسط بچه‌های زبده سپاه در آمل شکل گرفه بود، گفت: دو گردان، تیپ ۷۵ ظفر (که بعد از جنگ منحل شد) و تیپ کاندویی ۵۸ مالک اشتر تحت امر قرارگاه رمضان بودند و مأموریت خارج از کشور را انجام می‌دادند و با تشکیل نیروی قدس سپاه با حضور مدافعین حرم تا پایان داعش در جبهه مقاومت فعالیت داشتند.

امانی با اشاره به نامگذاری هفته مقاومت در آمل ادامه داد: در این هفته شاهد اجرای برنامه‌های متنوع، از دوم تا هشتم بهمن هستیم و برنامه‌ها با سخنرانی آیت الله جوادی آملی با حضور طلاب و رحانیون در قم شروع می‌شود.

وی برگزاری مسابقات بین المللی کشتی فرنگی و مسابقات بین المللی بسکتبال با ویلچر و مانور حماسه اسلامی ششم بهمن را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: برای احداث موزه حماسه اسلامی ششم بهمن جلسات مختلفی داشتیم و تا پای کلنگ زنی رفتیم، اما به دلایلی این امر محقق نشد.

این مسئول ادامه داد: در موزه حماسه اسلامی ششم بهمن و جنگل فعالیت‌های مردم در قبل از انقلاب و فعالیت‌های آیت الله جوادی در آمل، قبل انقلاب و حین انقلاب و پایان انقلاب و دفاع مقدس را به تفکیک عملیات‌ها و ۱۰ هزار و ۴۸ شهید و سرداران شهید امیر منفرد نیاکی، شهیدان تیموریان و طاهری و ۱۴ شهید از خانواده تک پسر، ۳۶ خانواده ۲ شهید و مدافعین حرم را معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار