مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

نیازمند عزم جهادی مسئولین آمل برای احداث موزه حماسه اسلامی ششم بهمن هستیم

سردار «ملکی» گفت: نیازمند عزم و همت جهادی مسئولین آمل برای احداث موزه حماسه اسلامی ششم بهمن آمل هستیم تا این حماسه را برای تاریخ معرفی و هزارسنگر را احیا کنیم.
کد خبر: ۴۶۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰ - 12July 2021

نیازمند عزم جهادی مسئولین آمل برای احداث موزه حماسه اسلامی ششم بهمن هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان آمل با بیان اینکه در مورد حماسه مردم آمل در جنگ جنگل کار‌های زیادی صورت گرفت، و اشاره به اینکه کمونیست‌ها در کتاب خود عنوان هزارسنگر آمل را به نفع خود بهره‌برداری کردند، اظهار داشت: حماسه اسلامی ششم بهمن آمل باید برای جوانان تبیین شود.

وی بر ضرورت انتقال این حماسه به آیندگان و نسل جوانان تأکید کرد و گفت: کتاب‌های زیادی با موضوع جنگ جنگل نوشته شد و قرار است در هفته دفاع مقدس کتاب کارنامه جنگ جنگل رونمایی شود.

سردار ملکی با بیان اینکه اوج جنگ جنگل در اوایل دهه ۶۰، حماسه ششم بهمن آمل بود، و با اشاره به اینکه امام (ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود از آمل یاد کرد، گفت: این مسئله دارای پیام است؛ چراکه یکی از مولفه‌های قدرت نظام انقلاب اسلامی ما مردم هستند و امام، مردم و مقاومت مردمی را خوب دید و به دشمنان فهماند که مردم پای این انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما در آمل، ساخت موزه است، تصریح کرد: آمل دروازه ورود به استان است و سالانه شاهد بیست میلیون گردشگر هستیم و باید مقاومت و حماسه اسلامی مردم را خوب به نمایش بگذاریم.

این مسئول با بیان اینکه آمل یعنی تاریخ و آملی‌ها نباید نسبت به این حماسه و تاریخ بی‌تفاوت باشند، ادامه داد: در چهلمین سال حماسه اسلامی ششم بهمن آمل قرار داریم و انتظار می‌رود برای احداث این موزه از سوی مسئولین این شهرستان تلاش ویژه صورت گیرد.

سردار ملکی با بیان اینکه معرفی حکومت علویان و مرعشیان، ۴۰ شهید حماسه اسلامی آمل و سردارانی، چون امیر منفرد نیاکی در موزه یکی از اهداف است، گفت: نیازمند عزم و همت جهادی مسئولین آمل برای احداث موزه ششم بهمن آمل هستیم تا حماسه اسلامی را برای تاریخ معرفی و هزارسنگر را احیا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار