هنرمند پیشکسوت عرصه تبلیغات جبهه و جنگ، پاسدار «محمدرضا قادری» درگذشت

سرهنگ پاسدار محمدرضا قادری مسؤول پیشین واحد هنر‌های تجسمی تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دعوت حق را لبیک گفت.
کد خبر: ۴۶۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ - 13July 2021

هنرمند پیشکسوت عرصه تبلیغات جبهه و جنگ، پاسدار «محمدرضا قادری» درگذشتبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار  «محمدرضا قادری»، مسؤول پیشین واحد هنر‌های تجسمی تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان  در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، ضمن تسلیت درگذشت این هنرمند انقلابی به خانواده وی، جامعه هنرمندان و پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت، درخصوص اقدامات و فعالیت‌های هنری این مرحوم، اظهار داشت: محمدرضا قادری در سال‌های دفاع مقدس یکی از بهترین نقاش‌ها و گرافیست‌های دفاع مقدس بود.

وی افزود: بسیاری از پوستر‌ها و آثار هنری، تجسمی که در دوران دفاع مقدس منتشر و توزیع شد از آثار این هنرمند فقید بود.

رجبی معمار با بیان اینکه طراحی پوستر‌های جبهه و تلاش رزمندگان همچنین طراحی پاکت‌ نامه‌های آن دوران از دیگر اقدامات فرهنگی و موثر وی بوده است، گفت: پس از جنگ تحمیلی آقای قادری تلاش زیادی کرد تا یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌دارد و در این مسیر از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۸۰ مسوولیت حوزه گرافیک سپاه پاسداران را عهده‌دار شد و خدمات شایانی را در این عرصه ارائه کرد.

مدیرعامل خانه هنرمندان افزود: مراسم خاکسپاری این هنرمند انقلابی فردا (چهارشنبه) در بهشت زهرا سلام‌ الله علیها (قطعه هنرمندان) برگزار خواهد شد.

خبرگزاری دفاع مقدس درگذشت این هنرمند پیشکسوت عرصه تبلیغات جبهه و جنگ را به خانواده وی، جامعه هنری و رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت کشور تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار