فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) در دوران دفاع مقدس:

شهدای قزوین در صحنه‌های حساس جنگ تحمیلی حضوری داوطلبانه داشتند

سردار «فتوحی» گفت: رزمندگان تیپ ۸۲ از نسل شهید حسن پورها و شالباف‌ها و علی شالی‌ها هستند، همان شهدای بزرگی که در هر موقعیت حساس در جنگ تحمیلی حضور فعال و داوطلبانه داشتند.
کد خبر: ۴۶۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ - 13July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، سردار «احمد فتوحی» جانشین فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) در دوران جنگ، به همراه سردار «اسدالله گنجعلی» فرمانده فعلی لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب و جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان امروز با جمع رزمندگان تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) قزوین دیدار کردند.

در این دیدار سردار فتوحی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قزوینی که در لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب حضور داشتند به ویژه سردار فاتح خیبر شهید «رضا حسن‌پور» به بیان خاطراتی از شهیدان قزوینی پرداخت.

وی با بیان سابقه روشن و پر افتخار رزمندگان قزوین ابراز داشت: شما رزمندگان تیپ ۸۲ از نسل حسن پورها و شالباف‌ها و علی شالی‌ها هستید، همان شهدای بزرگی که در هر موقعیت حساس در جنگ تحمیلی حضور فعال و داوطلبانه داشتند و قدم در راه انها نهاده‌اید و راه آنها را ادامه می دهید.

در ادامه این دیدار، این رزمندگان دوران دفاع مقدس، خاطراتی را از سردار «فصیحی رامندی» و نحوه اسارت وی بیان کردند.

«تقی جعفری» دیگر رزمنده دفاع مقدس در بیان این خاطرات عنوان کرد: مرحله سوم عملیات محرم یک روز با «عزیز جعفری» از لشکر بازدید کردیم. توجه ما به جوانی که با موتور با شور و سرزندگی مدام در رفت و آمد بود جلب شد که بعداً متوجه شدیم شهید «رضا حسن پور» جانشین لشکر و فرمانده محور عملیاتی خیبر بود.

وی خاطر‌نشان کرد: شهید «حسن‌پور» در بین رزمندگان از جایگاه خاصی برخوردار بود و شهید «زین الدین» علاقه و اعتقاد زیادی به وی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها