برنامه‌های فرهنگسرای خانواده به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اعلام شد

همزمان با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب به منظور شناخت مبانی و چرایی حجاب و جایگاه عفاف در جامعه اسلامی- ایرانی و تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جهت استحکام بنیان خانواده برنامه‌های فرهنگسرای خانواده در بستر فضای مجازی اعلام شد.
کد خبر: ۴۶۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ - 13July 2021

برنامه‌های فرهنگسرای خانواده به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اعلام شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فرهنگسرای خانواده به منظور شناخت مبانی و چرایی حجاب و جایگاه عفاف در جامعه اسلامی- ایرانی و تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جهت استحکام بنیان خانواده برنامههایی را در بستر فضای مجازی آماده کرده است. 

فتوکلیپ معرفی کتاب «چرایی عفاف و حجاب» برگرفته از کتابی به همین نام به قلم مرحومه مهری سویزی (عضو شورای اندیشه ورز خانواده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران) به سفارش مرکز امور زنان و خانواده است که به مفهوم واژه حجاب، لباس، حیا و محارم، تاکیدات هفده‌گانه قرآن بر حجاب و عفاف اشاره و در ادامه به مباحثی، چون چرایی و فلسفة لباس، حجاب، عفاف، اصلی‌ترین هدف حجاب، حجاب و حقوق عمومی، حجاب و آزادی اندیشه، حجاب پایان بهره‌کشی، پیامد‌های بی‌حجابی و چگونگی پوشش می‌پردازد.

همچنین فتوکلیپ «جواهر مشرقی» منتخبی از نکات زیبا از کتاب (دختران و راز‌های ماندگار حجاب) با موضوع چرا باید حجاب داشته باشیم به بررسی کارکرد‌های حجاب و راز زیبایی ماندگار حجاب می‌پردازد و آموزش‌های مناسب به خانواده‌ها در این زمینه ارائه می‌دهد.

انتشار موشن تایپ «عفاف و حجاب از منظر قرآن کریم» با هدف ایجاد تزکیه‌ی نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی در بین افراد جامعه و استوری «حجاب» گزیده سخنان رهبر انقلاب اسلامی (مدظله العالی) با موضوع اهمیت حجاب از دیگر برنامه‌های این مرکز به مناسبت هفته عفاف و حجاب است.

بیست و یکم لغایت بیست و هفتم تیر سالروز واقعه مسجد گوهرشاد در اعتراض به قانون کشف حجاب به نام «هفته عفاف و حجاب» نام گذاری شده است.

شهروندان برای بهره مندی از برنامه‌های یاد شده می‌توانند از ۲۴ لغایت ۲۷ تیر به صفحه‌های مجازی این مرکز به نشانی Farhangsara_khanevade@ و Ketabkhanekhanevade@ مراجعه کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار