رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد؛

تحویل هر هفته ۱.۲ میلیون دُز واکسن برکت به وزارت بهداشت

مخبر با اشاره به اینکه تا امروز نزدیک به سه میلیون واکسن کووایران برکت تولید شده است، گفت: از مرداد ماه هفتگی ۱.۲ میلیون واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود.
کد خبر: ۴۶۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ - 13July 2021

هر هفته ۱.۲ میلیون واکسن برکت به وزارت بهداشت می‌دهیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام در سال‌های اخیر ورود ویژه‌ای به بحث تأمین نیازهای معلولان و خانواده‌های دارای معلول و به طور کلی مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد در مناطق کم برخوردار کشور کرده است.

وی افزود: ایجاد ۹ هزار شغل طی دو سال برای مددجویان بهزیستی توسط بنیاد برکت، اهدای هزاران بسته معیشتی و پروتئینی و بهداشتی توسط بنیاد احسان، کمک به تأمین مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا و امروز اهدای ۲۷ هزار ویلچر برای افراد ناتوان حرکتی، بخشی از این خدمات است که توسط ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفته است.

مخبر خاطرنشان کرد: معتقدیم سرمایه‌گذاری در این زمینه باعث کشف و رشد استعدادهایی می‌شود که کشور شدیداً به آنها نیازمند است و هم اکنون در بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان همین افراد معلول جسمی دست به ابتکارات و خلاقیت‌هایی می‌زنند که افراد سالم از عهده آن برنمی‌آیند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص نخستین واکسن ایرانی کرونا و روند تولید و تحویل آن نیز گفت: از ۲۵ خرداد و پس از اعطای مجوز تزریق اضطراری واکسن توسط وزارت بهداشت، سرعت تولید واکسن کوو ایران برکت را در کارخانه شفافارمد افزایش دادیم و تا امروز که ۲۲ تیرماه است نزدیک به سه میلیون دوز از این واکسن تولید شده که در حال طی فرآیند تست استریل هستند و از این تعداد ۷۰۰ هزار دوز تحویل وزارت بهداشت شده و ۲۰۰ هزار دوز دیگر نیز در حال آماده‌سازی است.

مخبر به راه‌اندازی خط دوم تولید واکسن کوو ایران برکت نیز اشاره کرد و گفت: از هفته اول مردادماه هر هفته یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم که با راه‌اندازی خط دوم از اوایل مرداد، این عدد به حداقل دو میلیون دوز در هفته خواهد رسید و همانطور که وعده دادیم تا پایان شهریور حداقل ۵۰ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید خواهیم کرد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام هم دراین مراسم با تشریح تفاهم‌نامه بین این بنیاد و سازمان بهزیستی کشور گفت: به منظور ارائه خدمات اجتماعی به نیازمندان کشور به ویژه افراد دارای معلولیت و همکاری مشترک در راستای کمک به ارائه خدمات مطلوب حمایت و تخصص و رفع مشکلات معلولینِ محروم، در سه زمینه رویکرد سلامت، جمعیت و تقویت بنیان خانواده این طرح به اجرا درمی‌آید.

سیدعبدالله ارجائی شیرازی افزود: در گام نخست اجرای این تفاهمنامه ۲۷ هزار ویلچر با هزینه ۵۰ میلیارد تومان از شنبه آینده بین معلولان مناطق محروم کشور توزیع و اهدا می‌شود.

وی افزود: با آغاز روند جدید خدمت‌رسانی در بنیاد ۱۵ خرداد و با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مأموریت‌های جدیدی را در حوزه سلامت و جمعیت برای بنیاد تعریف کردیم که شناسایی و درمان ۱۰ هزار زوج نابارور، درمان کودکان دارای بیماری بینایی و شنوایی، اجرای طرح مثبت ۳ و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری، تأمین اقلام موردنیاز معلولان و خانواده‌های آنان ازجمله آنهاست.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار