مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی:

چاپ ۱۵۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس/ تشویق نویسندگان برای فعالیت در حوزه کتاب یک ضرورت است

سرهنگ کریمی گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس به چاپ رسید که خود نهضت تولید کتاب دفاع مقدس در استان محسوب می شود و سعی داریم با حمایت ها و مشارکت همه جانبه این اقدام شایسته ادامه دار باشد.
کد خبر: ۴۶۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ - 13July 2021

۱۵۰ عنوان کتاب در حوزه های مختلف دفاع مقدس به برکت کنگره شهدای استان به چاپ رسید /تشویق و ترغیب نویسندگان و هنرمندان برای فعالیت در حوزه کتاب یک ضرورت استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست با نمایندگان دستگاه‌های اداری و دولتی در راستای چاپ کتاب دفاع مقدس در سال جاری اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف امروز ما در قبال هشت سال حماسه ملت ایران پاسداری و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است که باید در ابعاد مختلف انجام شود که یکی از روش های آن تولید محتوا است. 

وی افزود: از مهمترین مسائلی که باید در تولید محتوای مربوط به دفاع مقدس مورد توجه باشد عملیاتی کردن بیانات و دغدعه های مقام معظم رهبری است که در طول این سال ها و خصوصا سال گذشته نکات مهمی مطرح کردند و باید به آنها توجه داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تولید کتاب با موضوع دفاع مقدس یکی از عرصه های فعالیتی و اثرگذار در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب دفاع مقدس با حجم و سوژه های زیادی از موضوعات روبه رو هستیم،گفت: این مسئله موجب گستردگی کار شده و البته نقش ویژه استان مرکزی در دفاع مقدس نیز بر این مسئله افزوده است.

کریمی افزود: گستردگی کار در حوزه کتاب دفاع مقدس فرصت بسیار خوبی به ناشران و نویسندگان برای تقویت و به کارگیری استعدادها وتوانمندی ها ایجاد کرده که باید از آن به خوبی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: استان مرکزی سرآمد فعالیت های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس است که اوج این فعالیت ها در ایام برگزاری کنگره شهدا و چهل سالگی دفاع مقدس رقم خورد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: یکی از نیازهای امروزی که در حوزه محتوا در دفاع مقدی دیده می شود تولید کتاب است که باید ظرفیت های موجود را پای کار آورد.

وی بیان کرد: تشویق و ترغیب نویسندگان و هنرمندان برای فعالیت در حوزه کتاب یک ضرورت است و باید در دستور کار کلیه دستگاه های فرهنگی قرار گیرد.

کریمی ادامه داد: همچنین به کارگیری نقش مردم در حوزه تولید کتاب از جهاتی می تواند برکات زیادی داشته باشد چراکه هرکجا ظرفیت های عظیم مردمی به میدان آمده دستاوردهای زیادی حاصل شده است.

وی اضافه کرد: بزرگترین رویداد مردمی در حوزه دفاع مقدس استان برگزاری کنگره شهدا بود که بسیاری از ظرفیت ها برای تکریم و تجلیل از شهدا و گرامیداشت آنها پای کار آمد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تأکید کرد: اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی برگرفته از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت این روحیه در جامعه است و لذا امروز همه توان برای ترویج این فرهنگ پای کار بیاوریم.

وی گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در حوزه های مختلف دفاع مقدس به چاپ رسید که خود نهضت تولید کتاب دفاع مقدس در استان محسوب می شود و سعی داریم با حمایت ها و مشارکت همه جانبه این اقدام شایسته ادامه دار باشد.

کریمی خاطر نشان کرد: همچنین در سال گذشته به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بیش از ۲۱ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسید.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها