مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

پویایی فرهنگ دفاع مقدس از وظایف مهم هنرمندان است/ چاپ ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال جاری

«روزبه» با بیان اینکه پویایی فرهنگ دفاع مقدس از وظایف مهم هنرمندان است، گفت: ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال جاری چاپ می‌شود.
کد خبر: ۴۶۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶ - 13July 2021

زنده نگه داشتن و پویایی فرهنگ دفاع مقدس از وظایف مهم هنرمندان و نویسندگان است/ چاپ ۶۰ عنوان کتاب دفع مقدس در سالجاریبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «بابک روزبه» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست با نمایندگان دستگاه‌های اداری و دولتی در راستای چاپ کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: نقش نویسندگان و هنرمندان در ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و روحیه  ایثار و شهادت در جامعه بسیار اثرگذار است و این قشر باتوجه به ظرافت و حساسیت فعالیت های خود میتوانند نسل جوان جامعه را به ارزش‌های دفاع مقدس جذب کنند.

وی افزود: امروز هنرمندان وظیفه سنگینی در قبال فرهنگ دفاع مقدس دارند و آن هم زنده نگه داشتن و پویایی این فرهنگ برای نسل جدید است و لازمه این کار تولید محتوای فاخر است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از محتواهای فاخر و بسیار اثرگذار که همچون یک جریان می تواند تاثیر داشته باشد کتاب است و لذا باید فعالیت در حوزه کتاب را یک جریان سازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بدانیم و در راستای آن تلاش کنیم و با توجه به گستردگی و وسعت فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس همچنین برای تولید محتوا در این مسئله باید مشارکت عمومی اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی از جمله اقدامات بسیار شاخص نهضت تولید کتاب بود که امروز در ادامه همان نهضت فعالیت های کتاب را ادامه خواهیم داد.

روزبه اضافه کرد: طبق ماده ۸۶ قانون برنامه ششم توسعه کشور که کلیه دستگاه های اداری موظف به اجرای سیاست های ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت شده اند و مصوبه ای که در شورای اداری استان مرکزی مبنی بر مشارکت دستگاه های اجرایی و دولتی برای انتشار کتب در حوزه دفاع مقدس انجام شده کلیه دستگاه های اداری در این راستا فراخوان داده شدند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ دستگاه اداری و دولتی نمایندگان خود را به این اداره معرفی کرده اند که سعی داریم یک کار قرارگاهی در حوزه کتاب دفاع مقدس در استان انجام دهیم.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: در سال جاری با تعامل و مشارکت همه دستگاه ها سعی داریم ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس را چاپ کنیم که این کتاب ها با موضوعات تاریخ شفاهی، تاریخ توصیفی، خاطرات رزمندگان، شهدا و جانبازان، راهیان نور، شعر، داستان کوتاه، رمان، قطعه های ادبی، آلبوم عکس، کودک و نوجوان، پدران و مادران شهدا و سایر موضوعات دیگر هستند.

وی خاطر نشان کرد: نماینده های دستگاه های اداری در طی جلسه تخصصی که با حضور مدیر کل محترم اداره حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی برگزار شد نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص اعلام کردند که برای نهایی شدن کار و نحوه چگونگی مشارکت دستگاه ها جلسات بیشتری برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام / 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار