مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کردستان:

هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ کتابخوانی ضروری است

سردار «مالکی» با تأکید بر لزوم حمایت از نویسندگان حوزه دفاع مقدس گفت: هماهنگی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان کردستان، ضروری است.
کد خبر: ۴۶۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ - 14July 2021

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، سردار «ذبیح الله مالکی» پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با تاکید بر لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی، اظهار داشت: ارتقای سطح آگاهی و بصیرت با توجه ویژه به مقوله مطالعه، یکی از نیازهای مهم جامعه است.

وی با اشاره به توجه ویژه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: این نهاد هر سال بالغ بر 50 الی 60 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس چاپ و منتشر می‌کند.

مالکی با بیان اینکه کتاب‌های منتشر شده به دو صورت صوتی و مکتوب است، افزود: این کتاب‌ها مشتمل بر خاطرات رزمندگان و ایثارگران و همچنین رخدادهای هشت سال دفاع مقدس است.

وی خواستار ایجاد بخش ویژه کتاب‌های دفاع مقدس در برخی از کتابخانه های عمومی شد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار، ازخود گذشتگی و آشنایی نسل جدید با وقایع زمان جنگ با بهره گیری از کتاب می تواند تاثیر به سزایی در ارتقای سطح بصیرت و آگاهی جامعه در این حوزه داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان بیان کرد: حمایت از نویسندگان حوزه دفاع مقدس نیز یکی از مواردی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کردستان یک استان فرهنگی است، اظهار داشت: ظرفیت‌های فرهنگی در این استان بسیار بالاست و وظیفه متولیان فرهنگی، شناسایی و بهره مندی از این ظرفیت ها به منظور توسعه استان است.

لزوم امضای تفاهم نامه مشترک میان کتابخانه های عمومی و اداره کل حفظ آثار کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال های گذشته نقش بسیار مهمی در نگهداری، پاسداشت و نشر ایثارگری های دفاع مقدس داشته است، افزود: توجه ویژه این نهاد به مقوله کتاب امری مهم و قابل تقدیر است.

محمد مخدومی بر لزوم امضای تفاهم نامه مشترک میان کتابخانه های عمومی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تاکید کرد و بیان داشت: این تفاهم نامه می تواند به همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و همچنین استفاده از ظرفیت های یکدیگر کمک شایانی بکند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی امروزه تنها مکانی برای امانت کتاب نیست، تصریح کرد: در حال حاضر این نهاد به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شده است که برنامه های متنوع فرهنگی مانند نشست های کتاب خوان، رونمایی از کتاب، قصه گویی، جشنواره های کتابخوانی، نقد کتاب، تجلیل از نویسنگان و ناشران و .... را برگزار می کند.

مخدومی با بیان اینکه در دو سال گذشته فعالیت های نهاد بیشتر در فضای مجازی بوده است، گفت: خوشبختانه و با توجه به فرهنگی بودن استان، کتابخانه های عمومی برنامه های بسیار خوبی را با مشارکت دستگاه ها و مردم برگزار کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود از افتتاح کتابخانه مرکزی امام خامنه ای در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی این کتابخانه تحول عظیمی در حوزه کتاب و کتابخوانی استان ایجاد می شود.

وی در پایان حمایت مسئولان را موجب دلگرمی فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان و اضافه کرد: این امر در کمک به نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توسعه فرهنگی بسیار اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها