مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خبر داد؛

تبدیل کتابخانه‌های کردستان به مراکز فعالیت‌های فرهنگی

«مخدومی» گفت: در راستای ترویج فرهنگ‌ کتابخوانی، کتابخانه‌های کردستان به پاتوق و مراکز فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۱۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ - 19April 2022

تبدیل کتابخانه‌های کردستان به مراکز فعالیت‌های فرهنگیبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان، کتابداران و اهالی فرهنگ و هنر در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج  برگزار شد.

«محمد مخدومی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در این آئین ضمن خیر مقدم‌ به همه مهمانان اظهار داشت: این محفل به مناسبت پاسداشت مکتب رضوی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امروزه دیگر کتابخانه‌های عمومی یک نهاد صرفی که به طور سنتی کتاب را امانت می‌داد نیست بلکه کتابخانه‌های کردستان به پاتوق و مراکز فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شده است، افزود: این فعالیت‌ها در راستای ترویج فرهنگ‌ کتابخوانی تأثیرات خوبی داشته است‌.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان ارتقای میزان مطالعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را نیاز روز دانست و تصریح کرد: امروزه با کثرت اطلاعات مواجه‌ هستیم اما متاسفانه نتوانسته‌ایم متناسب با آن عقل، روح و روان خود را پرورش دهیم.

وی با بیان اینکه پیروی از مکتب اهل بیت(ع) می‌تواند عقل و روح انسان‌ها را پرورش دهد، افزود: چند سالی است که جشنواره رضوی با حضور گروه‌های مختلف سنی در استان کردستان برگزار می‌شود.

مخدومی از شرکت 4182 نفر در 12 بخش چهار گزینه‌ای یازدهمین جشنواره رضوی در استان کردستان خبر داد و بیان کرد: 74 نفر به صورت فردی و 9 خانواده برگزیده این جشنواره هستند که امروز از آنان تجلیل می‌شود.

در پایان از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های «کتابخوان کودک»، «تولید آثار هنری»، «قصه‌گویی جوان»، «قصه‌گویی نوجوان» «چهار گزینه‌ای جوان» و «خانوادگی» تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار