استاندار کردستان خبر داد؛

اختصاص بودجه برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در کردستان/ سال آینده ۳۳ هزار شغل ایجاد می‌شود

«زارعی‌کوشا» با بیان اینکه به‌منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، از اختصاص بودجه و کمک‌های اعتباری دریغ نخواهیم کرد، گفت: باید مجموعه مدیریتی استان کردستان را به سمت فرهنگ مطالعه و کار‌های مطالعاتی و پژوهشی سوق دهیم.
کد خبر: ۵۰۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ - 16February 2022

۸۰ هزار نفر در کردستان فاقد شغل هستندبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان، امروز (چهارشنبه) در یکصد و یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تسلیت درگذشت ماموستا «حسامی» امام جمعه سابق سنندج، بر ضرورت توجه به فرهنگ مطالعه تأکید کرد و اظهار داشت: متأسفانه از گذشته تا امروز همواره شاهد آمار‌های ناامیدکننده از پایین بودن سرانه و میزان مطالعه در کشور بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه آمار سرانه و میزان مطالعه کنونی در شأن کشور نیست، گفت: البته هم‌اکنون شرایط نسبت به گذشته بهتر شده و جوانان زیادی مشغول مطالعه هستند؛ اما در استان کردستان باید برنامه‌ریزی واقعی و بهتری در این زمینه انجام شود.

استاندار کردستان با پیشنهاد اینکه در گام نخست اطلاعات و اقدامات انجام‌شده در این حوزه جمع‌آوری شود، تصریح کرد: تجمیع خلاقیت‌ها و استفاده از تجارب بزرگان و الگوبرداری از استان‌های موفق، می‌تواند راهکار ایجاد جهش در حوزه کتاب در کردستان باشد.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در روستا‌های استان کردستان مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: کسانی که اهل کتاب نیستند، لذت مطالعه را نچشیده‌اند؛ و گرنه به این حوزه سوق پیدا خواهند کرد.

زارعی‌کوشا با یادآوری اینکه کتابخوانی، اشرافیت و حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمایشگاه‌های کتاب نشان از اهمیت این حوزه است، افزود: کتاب خستگی انسان را کم کرده و باید جامعه در معرض این لذت قرار داده شود.

وی بر ضرورت برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی در استان کردستان تأکید کرد و بیان داشت: باید مجموعه مدیریتی استان کردستان را به سمت فرهنگ مطالعه و کار‌های مطالعاتی و پژوهشی سوق دهیم؛ چراکه بسیاری از پروژه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها بدون مطالعه و پیوست اجرا شده‌اند؛ در حالی‌که باید مطالعه دقیق صورت گیرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، از اختصاص بودجه و کمک‌های اعتباری دریغ نخواهیم کرد، ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم در جلسات بعدی با تشکیل اتاق فکر، بیشتر در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی و ارتباط مردم با این حوزه گام برداریم.

وی به برنامه‌ریزی برای ایجاد ۳۳ هزار شغل در استان کردستان در سال آینده اشاره کرد و گفت: باید هرروز ۱۰۰ شغل ایجاد شود تا بتوانیم به هدف مورد نظر برسیم، ضمن اینکه امسال نیز برای ایجاد ۱۶ هزار شغل برنامه‌ریزی شده بود.

زارعی‌کوشا آمار جامعه بیکاران استان کردستان را حدود ۸۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: اگر پشتوانه مطالعاتی و برنامه مدونی پشت طرح ایجاد ۳۳ هزار شغل وجود نداشته باشد، این مهم قابل تحقق نیست یا اگر هم محقق شود، به آن هدف واقعی نخواهیم رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار