رئیس حوزه هنری کردستان:

حوزه هنری کردستان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برمی‌دارد

مرادی گفت: حوزه هنری کردستان به‌عنوان پایگاه هنر انقلاب و فارغ از جریانات سیاسی و با تکیه بر توانمندی‌های بومی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری و ظرفیت‌های استان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برمی‌دارد.
کد خبر: ۴۵۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹ - 14April 2021

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، امین مرادی در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی که با حضور «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان، «رمضان رسولی» معاون اداره کل حفظ آثار و دفاع مقدس کردستان و جمعی از هنرمندان استان در جوار شهدای گمنام سنندج و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: بیستم فروردین با پیشنهاد حوزه هنری و تصویب شورای فرهنگ عمومی سالروز شهادت شهید آوینی، سید شهیدان قلم را به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری کردند و در چند سال اخیر با توجه به اهمیت و جایگاه هنر انقلاب، حوزه هنری به مدت یک هفته با عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی برای تبیین و تبلیغ ارزش‌ها در قالب هنر و ادبیات برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کند.

وی افزود: در واقع هنر انقلاب میراث هنرمندان متعهد و دغدغه‌مندی همچون شهید آوینی است که از مسیر هنر در معرفی اسلام و انقلاب تلاش کردند.

مرادی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به زیباترین شکل نقشه راه هنر انقلاب اسلامی را ترسیم نموده‌اند و در واقع خط تمایز هنر متعهد و هنر غیر متعهد را مشخص کرده‌اند.

وی یادآوری کرد: واقعیت این است که هنر انقلاب که مولود انقلاب اسلامی و مبانی فکری آن است درست در نقطه مقابل همین تفکر ایستاده است.

مرادی اذعان داشت: ما به دنبال هنری هستیم که به ارزش‌ها، اعتقادات، فرهنگ و سنت‌های جامعه متعهد بوده و بنیان‌هایی همچون خانواده، اخلاق و اندیشه‌های انسانی برای آن مقدس است و به دنبال ترویج گفتمان انقلاب اسلامی به زبان هنر هستیم.

وی بیان گذشته، ترسیم شرایط فعلی و چشم‌انداز آینده با تفکر انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن در راستای بیانیه گام دوم را از اهداف حوزه هنری ذکر کرد و گفت: با این اوصاف، حوزه هنری، راوی گذشته، کنشگر امروز و پیشران آینده انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی اضافه کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی و همه‌جانبه غرب که رهبر معظم انقلاب به عنوان ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی یاد کردند باید نسبت به تولید محتوا در عرصه‌های مختلف هنری و محصولات فرهنگی اقدام کرد چرا که زبان هنر، شیواترین، موثرترین و تاثیرگذارترین ابزار برای انتقال پیام است.

مرادی در ادامه عنوان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به عنوان پایگاه هنر انقلاب و فارغ از جریانات سیاسی و سیاسی‌کاری با تکیه بر توانمندی‌های بومی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری و ظرفیت‌های استان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گام برمی‌دارد.

وی وجه تمایز حوزه هنری کردستان را تولیدمحور بودن، تولید فیلم کوتاه و بلند، انیمیشن، آثار مکتوب، آلبوم موسیقی، ادبیات پایداری و برگزاری شب خاطره عنوان کرد.

به گفته مرادی، خاطرات حجت‌الاسلام نورالدین حیدری اولین مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کردستان با عنوان «فرزند کردستان»، خاطرات سردار عبدالله ملکی از فرماندهان سپاه استان با عنوان «نبرد کوهسالان» و خاطرات آزاده محمدتقی کریمی با عنوان «محبت پنهان» در حوزه ادبیات پایداری چاپ شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها