رئیس حوزه هنری کردستان:

تولید و بازتولید ارزش‌های انقلاب اسلامی از معیارهای هنر انقلاب است

«مرادی» هنر را مؤثرترین شیوه انتقال اندیشه‌ها و مفاهیم رفیع انقلابی و اسلامی دانست و گفت: تولید و بازتولید ارزش‌های انقلاب اسلامی از معیارهای هنر انقلاب بوده و باید به درستی در میان هنرمندان تبیین شود.
کد خبر: ۵۱۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ - 06April 2022

تولید و بازتولید ارزش‌های انقلاب اسلامی از معیارهای هنر انقلاب استبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «امین مرادی» رئیس حوزه هنری کردستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب در کردستان پرداخت و  با اشاره به نامگذاری ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید «سید مرتضی آوینی» به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی در تقویم ملی کشور اظهار داشت: هر ساله از ۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه به منظور تبیین و توجه دادن جامعه به هنر انقلاب و مؤلفه‌های هنرمند انقلابی به مدت یک هفته به نام هفته هنر انقلاب برنامه‌های مختلفی در سطح کشور از جمله استان کردستان برگزار می‌شود.

وی هنر را به عنوان یک شیوه بیان، بهترین و مؤثرترین شیوه انتقال اندیشه ها و مفاهیم رفیع انقلابی و اسلامی دانست و گفت: تولید و بازتولید ارزش های انقلاب اسلامی از معیارهای هنر انقلاب بوده و باید به درستی در میان هنرمندان تبیین شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: دیدار با نماینده معزز ولی‌فقیه و استاندار کردستان، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا در سطح استان، نصب سردیس چهره شهید مرتضی آوینی در شهرستان سقز، تجلیل از چهره‌های برتر هنر انقلاب و معرفی و تجلیل چهره هنری سال کردستان از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی افزود: جلسه نمایش فیلم با محورت فیلم‌های کوتاه تولید شده در دوسال اخیر توسط فیلمسازان، جلسه تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» برای هنرمندان و علاقمندان، کارگاه آموزشی طراحی صحنه برای فیلم کوتاه، کارگاه آموزشی شیوه‌های نقد سینمایی، برگزاری اردو یک روزه بازدید از منطقه جنگی دزلی مریوان برای فیلم‌سازان جوان با رویکرد آشنا سازی هنرمندان فیلم‌ساز و برگزاری کارگاه تدوین فیلم در بیجار از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مرادی به برنامه‌های بخش هنرهای تجسمی پرداخت و بیان کرد: برگزاری کارگاه دو روزه نقاشی با هدف تولید آثار متناسب با هنر انقلاب در سنندج، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع استکبارستیزی در گالری مانا سقز، برگزاری نمایشگاه گروهی عکاسی با موضوع طبیعت در گالری مهر بیجار و نمایشگاه پوستر هنرمندان انقلابی کشور در گالری سوره سنندج از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه این حوزه در کردستان است.

وی از انتشار کتاب «داعش مصیبت بزرگ دنیای اسلام» مشتمل بر گفتارهایی از حاج ماموستا ملا «قادر قادری» امام جمعه پاوه که توسط مصلح قادری تدوین و گردآوری شده است، خبر داد و عنوان کرد: در طول هفته هنر از این کتاب رونمایی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: چاپ و رونمایی از کتاب «شه وچه ره ز» امثال و حکم کُردی گروسی به قلم محمد رحیمی رضوان و اجرای نمایش‌های مختلف، برگزاری محفل ادبی و شعر خوانی، برپایی سفره افطاری هنرمندان از دیگر برنامه‌های هفته هنر در کردستان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار