رییس حوزه هنری استان کردستان خبر داد؛

برگزاری کارگاه «آشنایی با شیوه جمع‌آوری و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس» در کردستان

«مرادی» گفت: دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با همکاری موسسه فرهنگی و هنری «آوای چکاوک»، دوره تخصصی «آشنایی با شیوه جمع‌آوری و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس» را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۵۰۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ - 14February 2022

شیوه‌ تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس در کردستان آموزش داده می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «امین مرادی» رییس حوزه هنری کردستان امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج، اظهار داشت: در راستای نشر و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ضرورت تدوین تاریخ شفاهی، حوزه هنری با همکاری موسسه فرهنگی و هنری «آوای چکاوک» در زمینه فعالیت در بخش ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس، کارگاه تخصصی «آشنایی با شیوه جمع‌آوری و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس» را در نیمه دوم اسفند امسال و فروردین سال آینده برگزار می‌کند.

وی افزود: مدرسان این کارگاه «محمد قاسمی‌پور» مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور و «محمد فایق فرجی» از اساتید برتر حوزه تاریخ شفاهی استان هستند که در هشت جلسه کارگاهی، شیوه‌های تخصصی مصاحبه و نحوه تدوین مصاحبه‌ها با محوریت دفاع مقدس را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند.

مرادی یادآور شد: آشنایی با تاریخ شفاهی، نگاهی به تاریخ‌نگاری جدید، بررسی نگرش سنتی به تاریخ‌نگاری، تحریف تاریخ، اهداف تاریخ شفاهی، ویژگی تاریخ شفاهی، ساختار تاریخ شفاهی، جایگاه تاریخ شفاهی در تحقیقات تاریخی و تاریخ شفاهی در ایران از جمله سرفصل‌های آموزشی است که در این دوره به آن پرداخته خواهد شد.

رییس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: علاقه‌مندان به موضوع تاریخ شفاهی و نویسندگی با محوریت تاریخ شفاهی دفاع مقدس می‌توانند در این کارگاه تخصصی که رایگان برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند و قطعا با توجه به محدودیت تعداد افراد، زمان ثبت نام ملاک حضور در کلاس‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: از امتیازات این دوره در کنار صدور گواهی معتبر برای شرکت‌کنندگان، استفاده از برگزیدگان دوره در قالب قرارداد‌های مشخص برای فعالیت در زمینه پروژه‌های مرتبط با تاریخ شفاهی دفاع مقدس در سطح استان خواهد بود.

مرادی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۰ اسفند با مراجعه حضوری به دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کردستان و یا با شماره تماس‌های ۳۳۲۴۳۶۲۴-۳۳۲۲۷۱۲۵و۳۳۲۴۳۶۴۶ داخلی ۱۴ ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار