مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان:

دفاع مقدس سند پر افتخار ملت ایران است

سردار «مالکی» گفت: دفاع مقدس سند پر افتخار ملت ایران است و تدریس آن در دانشگاه‌ها ارزش‌های معنوی و استقامت جامعه را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۵۰۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ - 31January 2022

دفاع مقدس سند پر افتخار ملت ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سنندج، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان امروز در نشست با اساتید درس دو واحدی دفاع مقدس دانشگاه‌های سطح استان از دفاع مقدس به عنوان سند پر افتخار ملت ایران یاد کرد و اظهار داشت: عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت حماسه عظیم و دفاع مقدس است که با رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان و ملت ایران خلق شد و این حماسه باید برای نسل جوان تبیین شود تا نوجوانان و جوانان به آن افتخار کنند و بدانند که حماسه عظیم دفاع مقدس توسط رزمندگان خلق ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه تدریس درس دفاع مقدس ارزش‌های معنوی و استقامت جامعه را افزایش می‌دهد، افزود: باید تلاش کنیم تا خاطرات آن روزهای بی‌نظیر و آرمان‌ها و اهداف والای دلاورمردان دفاع مقدس در قالب کتاب و محصولات فرهنگی مناسب به نسل جوان منتقل شود تا جوانان با رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

سردار مالکی ارائه درس دو واحدی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را اقدامی شایسته عنوان کرد و گفت: تدریس این درس با روش‌های نوین آموزشی در افزایش اثربخشی تاثیر چشمگیری خواهد داشت و نسل جوان به درستی با وقایع و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا خواهند شد و فرصتی است تا جوانان به دلیل داشته‌های کشور بر خود ببالند.

در دفاع مقدس درس زندگی آموختیم

سروان «معین پرویزی» مدیر آموزش و تحقیقات دفاع مقدس کردستان در این جلسه نیز به بیان اهداف و برنامه‌های این سازمان در راستای انجام تحقیقات دانشگاهی و پروژه‌های دانشجویی پرداخت و گفت: ما در دفاع مقدس، درس زندگی آموختیم و می توانیم آن را نسل به نسل به فرزندان این مملکت انتقال دهیم و بدون شک بهره‌برداری از دستاوردهای دوران دفاع مقدس، مستلزم کنکاش و تحقیق در ابعاد گوناگون آن است.

وی افزود: تدریس، تحقیق و پژوهش در زمینه دفاع مقدس به ما کمک می‌کند تا به درستی بتوانیم امکان شناسایی تمام جنبه‌های این حماسه بزرگ را برای نسل‌های آتی فراهم آوریم.

پرویزی به بررسی چگونگی ارائه بهتر درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پرداخت و یادآور شد: مقالات علمی - پژوهشی اساتید بر اساس اصول و چارچوب‌های مدنظر سازمان و راهکارهای مناسب برای کسب امتیازات علمی می‌تواند به ایجاد بستر‌ها و ظرفیت‌های لازم برای ورود به تحصیلات تکمیلی کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار