مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

تدریس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها به مثابه جنگ نرم است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه تدریس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها به مثابه جنگ نرم است گفت: امروز به برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی و به واسطه تجربیات به دست آمده در دوران دفاع مقدس میهن اسلامی ما به اقتدار دفاعی بالایی دست یافته و مستکبران جرات تجاوز به خاک ما را به خود نمی‌دهند.
کد خبر: ۳۷۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ - 27November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در نشست علمی تخصصی اساتید که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: دفاع مقدس یک اتفاق تاریخی نیست و ما عمدتاً برای اعتلای انقلاب اسلامی به دفاع مقدس نیاز داریم چرا که رشادت های رزمندگان اسلام که با دستان خالی برابر دشمنان و مستکبران ایستادند هیچ وقت از اذهان فراموش نخواهد شد.

وی افزود: کار در دانشگاه‌ها بسیار تاثیر‌گذار است چرا که دانشجوی ما جنگ را درک نکرده و نیازمند تشریح دوران جنگ و تاثیرگذاری آن است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان گفت: دانشجوی ما باید از سختی‌ها و پیشرفت‌های جنگ آگاه شود زیرا پیشرفت‌های دفاعی کشور نتیجه مقاومت و تلاش دانشجویان دوران دفاع مقدس بود که با توجه به کمبودهای آن دوران، بسیجی وار در راه اعتلای ایران اسلامی تلاش کردند و منشا اتفاقات خوبی بودند.

وی یادآور شد: ما اگر دوران دفاع مقدس را ارج می‌نهیم بخاطر این است که رزمندگان مقاومت کردند و دانشجویان باید آگاه باشند که نبرد آن دوران دفاع بود ودشمنان ایران این جنگ را بر ما تحمیل کردند.

این مسئول گفت: استادان دانشگاه وظیفه دارند که روحیه جهادی را در دانشجویان با تبیین درست درس دفاع مقدس تشریح کنند تا روحیه جهادی در دفاع مقدس در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی متبلور شود.

مالکی با بیان اینکه تدریس دفاع مقدس در دانشگاه ها به مثابه جنگ نرم است خاطرنشان کرد: امروز به برکت رهبر معظم انقلاب و به واسطه تجربیات به دست آمده در دوران دفاع مقدس میهن اسلامی ما به اقتدار دفاعی بالایی دست یافته و مستکبران جرات تجاوز به خاک ما را به خود نمی دهند.

وی متذکر شد: در چنین شرایطی که دشمنان توان مقابله نظامی با ایران را ندارند از تهاجم نظامی به اقتصادی روی آورده اند و باید در این جبهه نیز به خوبی برابر آنان مقاومت و ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار