مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

ایثارگران در خط مقدم دفاع از آرمان‌‎های انقلاب و شهدا قرار دارند

سردار «عباسقلی‌زاده» گفت: ایثارگران در خط مقدم کشور ۸۵ میلیون نفری ایران برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا قرار دارند.
کد خبر: ۴۶۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ - 14July 2021

ایثارگران در خط مقدم دفاع از آرمان‌‎های انقلاب و شهدا قرار دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، در همایش «پیام‌آوران ایثار» که امروز (چهارشنبه) با حضور جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و جبهه مقاومت در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: حماسه‌ها و سختی‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت را افراد دیگری به جز اهل بیت (ع)، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) نمی‌توانند درک کنند.

وی خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس، گفت: شما به‌معنای واقعی شهدای زنده هستید که برای سرافرازی انقلاب زحمت کشیده‌اید؛ همچنین شهدای زنده به‌معنای دیگر کلمه، شهدایی هستند که با چشم دیده نمی‌شوند؛ ولی روح‌شان در بین ما حاضر بوده و بر رفتار، کردار و نوع صحبت ما نظارت دارند.

سردار عباسقلی‌زاده ادامه داد: شهدا غصه می‌خورند که کاش شهید نمی‌شدیم و ادامه‌دهنده راه انقلاب و سرباز امام زمان (عج) می‌شدیم. این انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی هدایت می‌شود، ان‌شاءالله به آن هدف نهایی و صاحب اصلی که امام زمان (عج) است، تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه طولانی شدن ظهور به عملکرد ما بستگی دارد، گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه می‌شد، اکنون چنین مشکلاتی در کشورمان نداشتیم و زمینه برای ظهور آقا امام زمان (عج) فراهم می‌شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با تأکید بر هدایت‌های الهی در دفاع مقدس، یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح و مردم کشورمان به‌هیچ‌وجه آمادگی جنگ را نداشتند؛ اما ابرقدرت‌های دنیا به ایران حمله کردند و چه کسی تصور می‌کرد که ما مقابل آنان ایستادگی کنیم؟ با افتخارآفرینی رزمندگان، ما پیروز جنگ شدیم.

وی ادامه داد: طبق احادیث قدسی، حالاتی برای مومنان وجود دارد که حتی انبیاء برای حال آنان غبطه می‌خورد. به جز دوره محدودی از صدر اسلام، در کدام دوره چنین مردم متدین، مومن، ولایت‌مدار، شجاع و با غیرتی وجود داشت؟ معتقدم ایمان و افتخار را خداوند برای مردم کشورمان به‌ویژه رزمندگان هدیه کرده است.

سردار عباسقلی‌زاده با بیان اینکه ایثارگران در خط مقدم کشور ۸۵ میلیون نفری ایران، برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا قرار دارند، تأکید کرد: خوش به حال‌تان که حق زینبی را ادا می‌کنید و اگر شما نبودید، حماسه دفاع مقدس همان‌جا باقی می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما خیلی سریع به مسائل و موضوعات جنگی مسلط شدند، به‌عنوان مثال شهید «حسن باقری» به‌عنوان خبرنگار عازم جبهه شده بود که پس از یک سال به طراح عملیات‌ها تبدیل شد و طرح عملیات «بیت‌المقدس» نیز توسط وی ارائه شد. این موضوع نشان می‌دهد که قطعاً لطف خداوند شامل حال رزمندگان ما شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار