فرمانده نیروی هوایی ارتش:

ایران کشوری توانمند و مستقل است

امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: کشور ما در کانون توجه دشمنان و معاندان است؛ چرا که ایران اسلامی، توانمند و مستقل است.
کد خبر: ۴۶۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ - 15July 2021

پایگاه هوایی شهید بابایی از یگان‌های مهم و استراتژیک نیروی هوایی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان پیشین و جدید پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان که با حضور مسئولان و فرماندهان استانی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بابایی، ابوعطا و سایر شهدای گرانقدر این پایگاه و اشاره به موقعیت استراتژیک پایگاه شهید بابایی اظهار داشت: این پایگاه در طول هشت سال دفاع مقدس مأموریت‌های ویژه‌ای به‌خصوص در باز نگه‌داشتن شریان اقتصادی کشور و دفاع از منابع نفتی ایفا کرد و همچنین در دستگیری شرور ریگی نیز نقش مهمی داشت.

وی با اشاره به وجود هواپیما‌های جنگنده شکاری رهگیر، F۱۴ ،F۷ ،pc۷ و همچنین آموزش دانشجویان جوان، اهمیت این پایگاه را دوچندان دانست و افزود: زیرساخت آموزش خلبانی کشور در این پایگاه قرار دارد و الگوی سنجش مناسب و استاندارد برای شناسایی نیروی رزمی است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: کشور ما در کانون توجه دشمنان و معاندان است؛ چرا که ایران اسلامی، توانمند و مستقل است و این به اثبات رسیده و لذا دشمنان احساس خطر می‌کنند؛ چون با یک پدیده نوظهور مواجه شده‌اند که حرف حق می‌زند.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری توقف در مسیر پیشرفت را مجاز نمی‌دانند، گفت: این پایگاه توان دفاع از جنوب، غرب و شرق کشور را دارد و در دفاع مقدس هم این مأموریت را با حفاظت از مکان‌های حساس انجام داد و در اسکورت نفتکش‌ها، حراست از بندرگاه‌ها و حفظ شریان‌های اقتصادی نقش ویژه‌ای ایفا کرد.

فرمانده نهاجا با قدردانی از امیر سرتیپ دوم «فتاح»، وی را از بهترین خلبانان نیروی هوایی ارتش و فردی بسیار نوآور که اقداماتش در امور روحی و رفاهی منجر به رضایت‌مندی خانواده‌های کارکنان شده دانست و با معرفی امیر سرتیپ دوم «علیرضا انگیزه» به‌عنوان فرمانده جدید پایگاه هوایی شهید بابایی، وی را نیز فردی بسیار متخصص و شایسته برشمرد که مراتب فرماندهی را یکی پس از دیگری طی کرده است.

در ابتدای این مراسم، امیر سرتیپ دوم فتاح فرمانده سابق پایگاه شهید بابایی، گزارشی از اقدامات انجام شده در مدت تصدی فرماندهی این پایگاه ارائه کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار